Aslan63melek myangelson mrb vermediyseniz sizede söylemek istiyorum iki cogugum var ve şuan 38+4 günlük gebeyim gerçekten ihtiyacım var maddi durumum yok 24 yaşındayım urfaliyim şimdiden Allah razı olsun 🤲 kızım 5 yaşında oğlum 8
myangelson Glsm_erdgn1 sağlıklı bir kisiysen normalde oruç tutuyorsan şuan hamilelikten dolayı tutamiyoesan borç oluyor parasını veremiyorsun. Hamilelik ve emzirme durumu olmadığı zaman borç olarak tutacaksın para verilmiyor
Mervvvever Glsm_erdgn1 orucun parası verilmez sağlığınız el verdiği için doğumdan sonra tutmanız gerekiyor
Kyy01 Glsm_erdgn1 öyle bişey değil o sonra tutma sansiniz var o yüzden para vermekle olmuyor tutmakla yükümlüsünuz sağlığınız el verdikçe ben böyle biliyorum doğru mu yanlış tabi bilemem
beyzacmvrc Glsm_erdgn1 veremezsiniz onu. Hamilelikten sonra tutacaksınız. Bende öyle yapicam. Ancak hiç bir zaman tutamicak bir hastalıgnz varsa verebilirsiniz onu
ilzannliy Glsm_erdgn1 Eemoom hamilelik ve emzirme dönemi için fidye verilmez çünkü hastalık süreci geçicidir daha sonra oruç tutabilir lakin hastalığı kalıcı olan oruç hiç tutamayacak durumda olanlar fidye vermekle yükümlüdür canım. Ayrıca fitre ve fidye farklı şeylerdir. Glsm_erdgn1 Bayramdan önce vereceğiz fitrelerimizi inşallah canım .
Eemoom Mervvvever parasını da vermesi lazım. Sonra da yerine tutması gerekiyor. Geçen sene hamileyken tutmamıştım. Sorduğumuzda parasını da vermeniz lazım dediler
Mervvvever Glsm_erdgn1 para vermenize gerek yok yani kendinizi hazir hissettiginiz de tutucaksınız ben normal fitre ve zekattan bahsediyorsunuz zannettim
Aaaysee Eemoom yok aşkım eğer ki ileride tutamayacağından eminsen öyle bir hastalıgin varsa gününe gün fitresini vermek zorundasın elbette ama hamile yada emzikli isen o sene tutamadıysan seneye kazasını yapacaksın o kadar fitre verilmiyor
uzlet Eemoom canım sorduğunuz kişi yanlış bilgi vermiş oruç tutmasına engel ciddi bir sağlık problemi olması lazım para vermesi için yani hamilelik ve emzirme gibi durumlarda para verilmez daha sonra kaza orucu olarak tutulur
Eemoom Aaaysee hem kazasını yapacaksın hem de para vermen lazım demişti geçen sene hoca 🫠 bizde parasını verdik. Bu sene de emziriyorum diye tutamadım zaten. Artık 60 gün borç 😂