Eski bir mağazacı olarak biraz bilgilendirmek isterim sizi çünkü bu işin gerçekleri sanıldığı gibi toz pembe değil. Bir kere normal başlayanlar için bile saatlerce ayakta kalmak, yük çekmek, uzanmak vs çok yorucu. Normal kişi bile başladığında en az 1 ay sürüyor vücudun alışması. Her yeriniz ağrıyor çünkü ayaklarınız şişiyor, beliniz ağrıyor, kollarınız gün geliyor tutmuyor. Hamilelikte düşünemiyorum bile. Çalışma arkadaşlarınızla da sıkıntılar yaşayabileceğiniz dönemler olacak ama bir şey yokmuş gibi devam etmek zorundasınız hatta o kişiyle saatlerce yalnız çalışmak zorunda kalacaksınız. Hamilelik gibi duygusal bir süreçte psikolojik olarak yıpratabilir. Ayrıca stresli iştir stresten uzak durmanız gerekir hamilelikte. Hele ki hadsiz kendini bilmez müşterileri söylemiyorum bile. Hamileliği işverene bildirmeniz gerekiyor çünkü hamile çalışanların yasal hakları var. Evet doğum izni sizin için çok büyük rahatlık ama işveren sizi işe alırken belli planlamalar çerçevesinde alıyor sizin izne çıkmanız onun gözünde kayıp oluyor yani işe almasının onun için bir anlamı kalmıyor. Hem de çalışma arkadaşlarınıza ekstra yük biniyor. Zaten yükleri fazla olduğu için alım yapıyorlar. Ayrıca hamileler gece vardiyası yapamaz, doktor kontrolleri bazı firmalarda mesai saatinden sayılır, belli saatler aralığında çalışabilir, işe dönüşte süt izni var, mesaiye kalamaz gibi gibi durumlar var ve işveren için bunları uygulamamak cezai sonuçlar doğurur. Bu nedenle hamile olduğunuzu bildirin ki işveren de ona göre planını yapsın mağdur olmasın. Eğer çalışmak istiyorsanız tavsiyem home ofis tarzı evden yapılabilecek işlere yönelmeniz. Mağazacılık sektörü zor bir sektördür iyi bir firmada çalışırsanız iyi kazandırır ama gün gelir parası yere batsın dedirtir.