Hanımlar lütfen rica ediyorum troid sorununuz varsa ilaç verildiyse düzenli kullanın ve kontrollerinizi aksatmayın. Bunu 4 sene önce troid kanseri olup, troidlerini aldırmak zorunda kalmış ve atom tedavisi görmüş biri olarak yazıyorum. 4yıldır troid organım olmadan yaşıyorum. 9haftalık hamileyim. Hamile kalmadan önceki günlük dozum 6gün 100mg euthyrox, 1gün 75mg euthyroxtu. Ben bilinçli olduğum için hamile kalır kalmaz tsh yükselceğini biliyordum. Ve tüp bebekle hamile kalabildim. Ve inanırmısınız transferin sadece 7. Gününde tsh 6 civarına fırlamıştı. Zaten takip hastasıyım hemen endokrine gittim. Doktor dozumu yükseltti. 3hafta sonra yine çağırdı. Dozumu yükseltmiş olmasına rağmen tsh 3 civarıydı. Ve yine yükseltti. Şimdiki dozum 4 gün 125, 3gün 150 mg. Bu kadar yüksek doz almamın nedeni bende hormon üreten troid organı yok. 25 mgları sakın küçümsemeyin. Bebek büyüdükçe sizdeki troid deposunu çocuk alıyor,e siz den eksiliyor, siz de takviye etmezseniz deponuzdaki bırakın sizi bebeğe de yetmiyor ve araştırın erken doğum, anomali gibi sorunlar olma riski varmış. Allah korusun. 6yı görünce aklım çıktı. Endokrine, tüp bebek yapan doktora, doğumumu yaptırcak olan doktora ayrı ayrı sordum. Korkma takip ediliyorsun doz ayarlamasına aylık bakılcak. Eğer bu tsh 11lere çıkar sen de ilaç kullanmazsan o zaman sıkıntı olur diye üçü de bu yönde telkin ettiler beni. Bu kadar detaylı yazmamın nedeni damdan düşmüş olmak yıllardır troidle uğraşıyorum ve tedavisi o kadar basitki tek bir hap aç karnına iç yarım saat bir saat bekle bu kadar. Hatta endokrin doktoru dediki olurda ilacı kustuğunu düşünürsen aynı dozu yine al dedi. Siz de sorun doktorlarınız ne diyorsa nasıl diyorsa uygulayın. O bebeklerin sizin troid hormonunuza ihtiyaçları var. Hakkınızı helal edin uzattım