Merhaba hanımlar, ilk gebeliğim doğum hakkında hiç bir tecrübem yok ve gebelik hakkında herşeyi yeni yeni tecrübe ediyorum, doğum yaklaşıyor doğum yaklaştıkça ben normal doğum fikrinden uzaklaşıyorum. Aslında en başından beridir normal doğum taraftarıydım ama son zamanlarda benden yaşça büyük daha deneyimli herkes sezeryan doğumu tavsiye edince ben tereddüte düşer oldum. Kafam çok karışık sebebi ise normal doğumda atılan kesiler eğer kesi çok büyükse hemen hemen sezeryan kadar uzun bir süre bakıma muhtaç olmanız vajinada genişleme olması bunun cinsel hayatımı etkileyecek olması. Sonuçta cinsellik bir ihtiyaç ve tek tarafın zevk alması ile olup bitecek birşey değil. Sezeryan için tamam bakımın için yanında birileri oluyor ve daha uzun süre seninle ilgilenmesi gerekiyor daha çok sancın oluyor iyileşme süreci uzun sürüyor vs diyorlar ama vajinal dikişde fazla olunca onun da kendşne göre zorlukları oluyor. Annem ilk doğumunu 30 sene önce yapmış hala vajinasının ilk günkü gibi olmadığını söylüyor, hatta atılan kesi çok büyük olduğu için sonra anüsü ile alakalı çok fazla problem yaşadı ve ordaki yırtığın çok derin olmasından kaynaklı bir türlü iyileşmemesi ve tekrar tekrar yenilenmesi sebebiyle sonrasında basur ameliyatı oldu. Merak ettiğim şey aranızda benden daha deneyimli olan bu konu hakkında fikri olan kimse var mı? Gerçekten vajinal genişleme oluyor mu? Vajina kendini toparlıyor mu?