Yoğurdun en katı kısmından mayalık alınır iyice ezilip o şekilde mayalanır. Tabii süt ısısı kalitesi vs etkiler yoğurdun kıvamını. Benim şu an aldığım süt baya iyi yoğurdu iyi tutuyor sütaş ile mayalamışım ilk sonra hep kendi yoğurdumla mayaladım. Ekşirse şeker katılıyormuş mayaya tatlı olsun diye