busegv merhaba, evet biz de sonuna kadar normal gidiyorduk hatta bol bol yürüyüş yap ilk doğumlar uzun sürer kendini normal doğum için motive et dedi ben de normal istediğimi söyledim. Benim bebeğimde 28. Haftadan beri gerilik vardı ilk bir haftayla başladı ancak sonra fark açılmaya başladı artarak.. Ali hoca bebek minyon ama 3 kiloyu bulur sana benziyor zayıf olacak dedi onun öyle demesi beni rahatlatıyordu 37de gittiğimde 2600 civarı dedi bebeğime gelişim geriliği olduğu için haftada bir gidiyordum ve tansiyon takibi istemişti. 38.de gittğim zaman bebeğimin hiç kilo almadığını geçen haftayla aynı olduğunu farkında iyice arttığını söyledi ve bir perinatolojiye görünmemi ona göre karar vermemiz gerektiğini söyledi. İki gün sonra perinatoloğa gittim suyumun azaldığını söylediki zaten ben de bebeğin hareketlerini artık daha az hissediyordum bebeğim 38 haftalıktı ama 34le uyumluydu. Perinatolog daha fazla beklemenin hiçbir faydası olmadığını acil bir şekilde doğumu başlatmamızı önerdi ama suni sancı için pek sıcak bakmadı çünkü bebek küçük olduğu için strese girebileceğini söyledi bu arada perinatolog bebeğimin kilosunun 2500 olduğunu söyledi. Daha sonra Ali hocayla görüştüm anlattım zaten perinatolog ile Ali hoca da görüştü.. bunları anlattığımda evet doğuma alıyorum seni dedi hemen bugün dedi ama ben hazır değilim dedim haftasonu olsun bari dedim yok dedi beklemenin hiçbir faydası yok git hazırlığını yap akşam 9da gel 11 gibi alırız dedi. Hazırlık yapıp geldik yatışım yapıldı sonda takıldı spinal için. Yarım saat sonra sancılarım başladı yatakta yattığım ve sonda takılı olduğu için sancılar beni mahvediyordu bağırıyordum hemşireleri çağırdım yeter artık dayanamıyorum ne zaman alacak beni sezaryene diye. Sancılar dakikada bir gelmeye başladı ebeler geldi açıklık baktı canım zaten yanıyordu iyice yandı birbirlerine bakıp şaşırdılar açılma tam dediler ben yalvardım hayır normal doğuramam diye beni alıp doğumhaneye götürdüler Ali hoca eşime “ çok ilginç normalde saatlerce sürer doğumlar ama bu çok farklı dedi” ve beni çatala aldılar ali hoca da eliyle çatı muayenesi yaptı ve suyumu patlattılar ıkın vs şöyle böyle yap dedi ama kanamam fazlalaştı silip silip nereden geldiğini görmeye çalıştı ama bebekte strese girince baktı olmuyor. Yok arkadaşlar sezaryene alıyoruz dedi ve böylece sezaryen oldum. (Bebeğim 2540 gr 49 cm doğdu gerçekten minicikti ama kuvöze girmedi yanıma geldi hemen.) Biraz riske atamadı bebek kaldıramaz diye. Kusura bakmayın siz normal sormuşsunuz ama ben size süreci anlattım. Ve Ali hoca iyi bir doktor tamam biraz soğuk gibi çok konuşmuyor kısa ve net, sesi de biraz az çıkıyor ama bilgili. Söylediklerini yaparsan sıkıntı yaşamazsın.