Linasel Kızçelerr yeni evliyim açıkçası hiç bilmiyorum yoğurt nasıl mayalayabilirim en başından anlatır mısınız sütü kaç litre kullanmalıyım mesela eşim ev yoğurdu çok seviyor bende yapmak süpriz olsun ona ama rezil olmayım🤣
funnymummy Linasel başlangıçta 2 lt ile başla istersen tutarsa arttırırsın 🤭sütü kaynat fokurdarken kepçe ile havalandır iyi oluyor sonra soğumaya bırak serçe parmağını içine soktuğunda elini yakmayacak dereceye geldiyse ben 8 e kadar sayıyorum olmuştur mayanı bir başka kapta her lt için 1 tatlı kaşığı olarak ayarla sonra sütünden maya olan kaba al ılısın birlikte iyice öze mayanı süte boşalt kaşıkla bir tur döndür tamamdır ben tencerenin üstüne son zamanlarda 2 tane tahta kaşık koyuyorum nemini alıyormuş üstünü de sofra bezi ile kapatıyorum sıcak yerde 6 saat mayalanmaya bırakıyorum saati dolunca üstünü açıp tencerenin ilk sıcağı geçince dolaba bırakıyorum ertesi gün tüketiyorum
Aaaysee Linasel bende ilk defa geçen hafta yaptım anneme sorarak çok güzel taş gibi oldu valla 😂 5 litre süt kullandım ben tencere de güzelce kaynat kaynamaya geçince altını kıs kepçeyle bi kaç kez karıştır bi 5 dk öyle kaynasın kapat sonra soğumaya bırak ama ara ara kontrol et parmağını batırdığın da ne parmağın yanacak kadar sıcak olcak nede soğuk sıcağa yakın ılık olacak yani sonra 2 kasık ayran koy dedi annem öyle yapıyor sonra tencereni yere indir soğuk bi yer olmasın altına havlu sersen daha iyi üzerini de bi sofra beziyle önce örtüp sonra hırka yada kalın bi pike tarzı şeyle ört sıcak olsun 7 saat sonra da dolaba koy…ben bu şekilde yaptım 🌸
beyzacmvrc Linasel ev yoğurdu ile mayalasan daha iyi olur birde arkadaşların anlattığına bir ek yapayım ben maya yapacağım yogurtu iyice cirpiyorum pütürlük kalmicak kadar 1 kesme şeker bir çimdik tuz atıyorum karistiriyorum iliyab sütü ekleyip yine iyice çırpıp sonra ilave ediyorum sütun tamamina ☺️ tebcerenin stüne bir tahta kaşık koyup bı bez örtüp sonra da sofra bezine sariyorum 6 saat falan bekliyo Ama kup şeker ve bir cimdik tuzu dene mutlaka daha güzel oluyor annem öyle yapardı bende öyle yapıyorum ☺️
Deletedmom_106 funnymummy Bnde böyle yapıyorum azcık tuz ve şeker atıyorum çok az. Daha lezzetli oluyo
Ovgusss Üç kilo al ufaktan başla😄 çelik tencereye koy kısık ateşte bırak gözün onda olsun ama Kaynamaya başlayınca kalkışa sürekli soğutuyormuş gibi havalandır sütü ara sıra gidip gelip yap bunu daha kıvamlı tutmasını sağlıyor 15 dk kaynat böyle. Sonra altını kapat soğumasını bekle Parmağını koyup 8 e kadar say hafif ısıracak kadar acıttığı anda mayanı al kaynattığın sütten koyarak karıştır ikisini sonra tencereye dök kaymağı varsa bozmadan biraz karıştır Kapağını hafif aralıklı bır sofra bezine şad 8 saat bekle sonra kapağı açık bi şekilde buzdolabında bir gece daha beklet ertesi gün ye 😄😄😄🫶🏼🫶🏼🫶🏼
birminnosannesi_ Canım süt alıp kaynatıcaksın, soğutucaksın serçe parmağını sokucaksın yanmayacak derecedeyse mayalık ayırdığın yoğurdu içine katıcaksın ve sarıp sarmala… sonra biraz soğumasını bekle ve dolaba koy… inşallah güzel olur☺️
birminnosannesi_ Linasel yani canım benim önceden yediğiniz yoğurt varsa ondan küçük bir kaseye ayır veya komşundan isteyebilirsin
berceste5155 Linasel şok marketlerde yoğurt mayası satılıyor toz halinde soğutucu kısımlarda muhafaza ediyorlar ordan bulabilirsin
funnymummy Linasel bu takımların çorba tenceresi oluyor ya onun kadar çıkar canım evinde kullandığın yoğurttan yapabilirsin illa ev yoğurdu olmasına gerek yok zamanla kendi yoğurdundan mayanı ayırır yeniden yaparsın
Ceylan48 Ben sütü 20 dk falan kaynatıyorum sonra serçe parmağımı içine batırıp 6 ya kadar sayıyorum elimi 6 dan sonra yakmaya başladığı sıcaklık benim için mayalama sıcaklığı oluyor.( Ben biraz sıcak mayaliyorum) Ben 5 litre süt için 2 tatlı kaşığı yoğurt kullanıyorum mayalamak için. Sonra ağzı açık bir şekilde fırının içine koyuyorum fırını çalıştırmıyorum orada 8 saat bekletiyorum ondan sonra dolaba kaldırıyorum ağzı açık en az bir gece beklettikten sonra tüketiyorum.
Brn23 Mayan ev yoğurdu olsa daha iyi olur komşudan isteyebilirsin . Ben 5 kilo süte 3 yemek kaşığı maya koyuyorum . Süt kaynamaya çıktıktan sonra altını kısıp on dk de öyle kaynatıyorum . Sonra soğumaya bırakıyorum serçe parmağımı soktuğunda 7 ye kadar dayanıyor sonra sıcak geliyorsa tamam denektir . Mayanın bir kaseye koy kaynayan sütten bi kaç kaşık mayana karıştır iyice pürüzsüz olsun . Tencerenin ortasından dök kaymağı bozulmayacak şekilde kepçenin sapıyla tencerenin Dibinden bi iki kere karıştır yanlız kımıldatmamak önemli o yüzden kalacağı yerde mayala . Ağzına süzgeç kapatıp etrafını iyice sarıyorum 6 saat bekliyorum sonra açıyorum soğumasını bekleyip dolaba koyuyorum üzerine kağıt havlu örtüyorum ertesi gğn kapağını kapatıyorum