Sezeryan bir doğum şekli değil, bir kurtarma operasyonu. Lütfen bunu göz önünde bulundurun. Zorunda kalmadıkça sezeryan hem sizin hem bebeğiniz için iyi bir alternatif değil. Olayı sadece dikişlerin iyileşmesi boyutunda değerlendirmeyin. Ben psikoloğum, doğum şekli kişinin dünyayla ilk teması ve tanışmasıdır. Sezeryan bebeğinizin ömür boyu fizyolojisini ve psikolojisini etkileyecek izler bırakacak. Ayrıca normal doğuma oranla kat kat fazla komplikasyon olasılığı var. Anne bebek bağlanmasında çok etkisi var. Doğum, medikal bir süreçten ziyade hamile olmak gibi doğal bir süreç. Kadın olmanızın getirdiği harika bir nimet ve Allah herbirimize bunu yapabilecek gücü veriyor. Bu gücü kullanmayı daha başından reddedip, bile bile kendinizin ve bebeğinizin bu deneyimden mahrum kalarak edilgenleştirildiği; sizin doğurduğunuz, bebeğinizin doğduğu bir deneyimdense doğurtulduğunuz bir deneyimi seçmeyin lütfen.
Daha hamileliğinizin başındaymışsınız, şimdiden doğumla ilgili korkularınız için destek alsanız, üzerinde çalışsanız daha iyi olmaz mı? Maddi olarak sezeryana yatırım yapmaktansa bir doğum psikoloğuyla çalışmak daha akıllıca geliyor naçizane.
Sezeryan olmak zorunda olan annelerim lütfen üzülmesinler, herkes bebeği için en iyi olanı istiyor ve nasipte olanı yaşıyor. Sadece daha başından bunu bir tercih olarak görmemek gerektiğine dair naçizane fikrimi söylemek istedim.
Hepimiz harika doğumlar yaşayalım, evlatlarımızı sağlıkla ve huzurla kucağımıza alalım inşaallah.