Zdogan Arakadaslar yarin 14 haftalik olacagim sigarayi birakamiyorum surekli sigara icesim geliyo bnm gibi olan varmi gunde 7. 8 tane iciyrm 😢
esiaks Zdogan bebeğin organ gelişiminde en kritik olan döneminde bebeğini zehirliyorsun. O çocuk doğduğunda ileri yaşlarda sağlık sorunlarıyla karşılaşacak farkında mısın? Ben 12 yıldır içiyordum. Öğrendiğim an bıraktım. Zorlandım çok ama vicdanım ağır bastı.
Asyos34 Zdogan zehirliyorsun onu bende içiyordum ogrendıgım gibi bıraktım yazık yani kesınlıkle bırakmalısın çocuğun gelişimini etkiler
deryaumay20 Maalesef ilk 3 ay içtim sonra bir anda kestim tek çözümü bu kendini kendin tetiklemelisin bırakmak için umarım bırakabilirsin:)
Ege1 Zdogan ben bu konuda çok netim var neden ve nasıl içtiğinizi asla anlamıyorum 😅 bu arada bnde normalde içen biriyim ama hamileligimde ve emzirme dönemimde asla içmem çoo fazla üzülüyorum çocuk tıkanıyor gibi düşünüyorum içmiyorum
Berna_bulut Zdogan kendini kısıtla bence ben günde 3 e düşürdüm şimdi 2 ye düşürücem kendine şart koyarak gitmelisin
Defnesa Yani birinin iç sikinti olmaz ya ben içtim 9 ay demesini flan mi bekliyorsunuz bende kullanıyordum bebek istediğim zaman bıraktım birdaha içmedim kul hakkı yazik o çocuğa
incitanesi__ Sigarayı içipte öyle çat diye bırakmak kolay olmuyo malesef herkesin iradesi farklı tabiki içmemek en güzeli Bende içiyodum sigara hamile olduğumu öğrenince bıraktım şuan 20+2 deyim ama geçenlerde canım çok çekti 1 tane içtim evet pişman oldum ama bunada şükür diyorum
Sinemekee Zdogan valla burda bu konuda herkes birbirini linçleme peşinde ama hiç içmeyenlerin bile bu konuda yorum yapmasını doğru bulmuyorum. Kimse isteyerek bebeğine zarar vermek istemez ama ne şartlarda naskm bir hamilelik geçirdiğini bilemezsiniz. Çok saçma geliyor bana nasıl bazı şeylere bağımlı iseniz buda bi bağımlılık bir anda bırakılıp bitecek birşey değil ve herkesin iradesi aynı değil. Nasıl herkes işine geldiğinde doğum için bile yorum yapmak istemiyor herkesin acı eşiği aynı olmadığı gibi buda onun gibi birşey herkesin kendi fikri . Bırakmak için yardımda bulunabilir ama linçlemek ağır laflar söylemek kimsenin haddi değil. Burda herkes yardımlaşmaya çalışıyor. Amaç kimse kimseyi üzüp kırıp ne halde olduğunu bilmeden konuşmak değil bence. Sigara konusu senin kendi iraden elinden geldiğince azaltabilirsin. Belki bebeğin çok sağlıklı doğar belkide hasta bu Allah’ın bileceği birşey.
Hazalaskin Sinemekee tabiki sağlıklı olup olmaması Allah’ın işi ama biz elimizden geleni yapmalıyız sağlıklı doğması sağlıklı olması için ne demişler eşşeğini sağlam kazığa bağla sonra tevekkül et 🙏 sigara içip allah esirgesin bi problem olduğunda hastalık allahtan demek ne kadar doğru 🤷🏻♀️
Pamuk Sinemekee konunun içinde tek haklı bulduğum yorum sigara içmeyenlere göre söylemesi çok rahat içenler biliyor haklisiniz
Ruhsuz Nasıl tiksinmiyorsunuz anlamıyorum,ben sigarayı icmezdim yerdim resmen hamile olduğumu öğrendim gün bıraktıktim Rabbim kolaylıkla bırakmayı nasıp etsin zorlayın kendinizi yeter ki isteyin lütfen 🙏
Sinemekee Ruhsuz ben hiç tiksinmedim mesela hala da tiksinmiyorum herkesin hamileliği bir değil ki mide bulantısı bile yaşamadım ☺️
Nurse2018 Zdogan bir tanıdığımız gebelikte sigara içmeye devam etti ve bebeği kalp hastası doğdu dolduktan sonra birkaç kez ameliyat geçirmesi gerekti
mrsozturk Etrafınızda sigara içenlerle bir süre görüşmeyin, telefonda da konuşmayın. Bol bol dua edip, sigarayı bırakmaya niyet ederek sadaka verin. Meditasyon ve nefes çalışmaları yapın. Bu süreçte de sigara sayısını azaltın. Azalta azalta bitirin.
Milen7 Bende içiyorum 6-7 tane vicdan azabı duyuyorum ama engel olamıyorum bırakmak nasipmolsın inşallah
Rabiaa34 Yargılamak kimsenin haddine değil fakat gebelik planlanmadan önce bu konunun çözülmesi gerektiğini düşünüyorum 7,8 tane normal bir birey için bile çokken hamilelik döneminde ne kadar doğru.. Bebek sağlıklı doğsada Allah korusun ileri ki yaşlarında bir sağlık sorunuyla karşılaşabileceğini uzmanlar söylüyor zaten. Ömür boyu pişmanlıktansa bu konuyu bir şekilde çözmeniz gerektiğini düşünüyorum sonradan keşke dememek için.