17papatya Kızlar dün ilk defa evde yoğurt yapayım dedim sütü güzelce kaynattım ne soğuk ne çok sıcak şekilde yoğurt mayasıyla mayaladım sonra kapağını kapatıp 4 5 saat örtünün altında beklettim ama maalesef yoğurdum tutmamış neden olabilir sizce bir de o tutmayan sütü nasıl değerlendirebilirim çöpe atmak istemiyorum sonuçta o kadar para verdim marketten aldığım satın yoğurtla mayalasam tutar mı acaba başka zaman denicem çünkü tekrardan
2aslan_annesi07 17papatya marketteki yoğurtla kıvamı bı değişik oluyo ip gibi sünüyo ayrıca zaten tutmamış bı daha deneseniz olacağını sanmiyorum
Momtheangel 17papatya 7 sn kadar serçe parmağına ısıyı kontrol et kasede ev yoğurduna ılım sütten karıştır ben 1 kiloluk kavanozlara mayalıyorum her kavanoza 1 YK yoğurt koyuyorum daha sonra kavnoz kapaklarını sıkmadan kapatıyorum sarıyorm 4 saat bekliyor senelerdir hep aynı yaparım ama bazen benimde tutmadığı oluyor 🤣
Sevgi56 17papatya ben üstünü hiç bi şekilde kapatmıyorum, tencenin üstünü açık bi şekilde fırına veriyorum 5-6 saat kalıyor. üstü kapalı olunca nemli oluyor ya tutmuyor yada zayıf bi kıvam alıyor.
mommyily Canım sıcaklığını şöyle anlayabilirsin serçe parmağını süte sok 7-8 e kadar say hafiften elini yakıyorsa mayalabilirsin ben çok az çay kaşığının ucuyla şeker de atıyorum tutmayan yoğurdu da peynir yapabilirsin ama nasıl yapılıyor bilmiyorum
hocanimkizim İçine biraz sirke, biraz da tuz atıp tekrar kaynatarak çökelek tarzı bir peynir elde edebilirsiniz. Tutmama sebebini bilemedim tabi ama yoğurt mayalarken kapak kapatmamanızı, süzgeç gibi buharı dışarı verebilecek bir şey kapatmanız tavsiye ederim.
2aslan_annesi07 17papatya kaynatarak kestirebilirsiniz içine yarım 2corba kaşığı limon ve 2yemek kaşığı tuz ekleyip biraz daha kaynatın 25 30 dk sonra temiz bı tülbentle süzün lor peyniri çökelek peyniri gibi bisey cikiyo ortaya
2aslan_annesi07 17papatya içine isterseniz sevdiğiniz otlardan baharatlardan maydonoz vs ekleyebilirsiniz yada sade bı şekilde börek vs yaparken de kullanabilirsiniz
Allahkahretmesin1 17papatya 2 defadır yapıyorum evde çok güzel tutuyor elindekini nasıl değerlendirirsin bilmiyorum ama bir dahakine sütü kaynattıktan sonra serçe parmağını süte sok 7-8 sn tutabiliyorsan sıcaklığı iyidir yoğurdu da sütle biraz açtıktan sonra sütün içine dök karıştır 1-2 tur sonra ağzına bez kapat üzerine de kapağını kapat ben kaloriferin yanına iyice sarıp sarmalayıp koyuyorum 5 saat falan bekliyor kapağını açtığımda cıvık oluyor ama hiç bozmadan kapağı açık şekilde 1 saat dolapta bekletip öyle kapağını kapatıyorum taş gibi tutuyor
xxelifxx 17papatya tencerenin içine su koyun yoğurt mayaladığınız kabı da içine oturtun su kaynasın ve o suyla tekrar örtüye sarın yoğurt olacaktır ama biraz fazla sulanır kullanırken yoğurtta başka bi sıkıntı olmaz. Tutmayan yoğurtlarım hep öyle yapmışımdır
beyzacmvrc 17papatya tutmayan yoğurdu fırını 40 dereceye falab ayarlayip içinde birakiyolardi tutuyodu arastirir bı. Sütü kyice kaynatıp soğumaya birak serçe parmağın 7-8 e kadar sayacak kadar dayanmalı Litre başına 1 yemek kaşığı yoğurt az şeker az tuz at iyice cirp öyle mayala
aseldurununannesi_ 17papatya ben fırında kavanozlara mayalıyorum çok güzel oluyor sütü iyice kaynatıyorum birde sütü aldığın yer önemli çiğ süt olacak parmağını koy 7 ye kadar kalacak hafif yanacak elin tam 7 de☺️Kavanozlara doldurup içerisine birer yemek kaşığı yoğurt koyup bir iki tur karıştırıyorum üzeri açık 6 saat kadar fırına koyuyorum sonra alıp bir gece ağzı yine açık buzdolabında taş gibi oluyor sonra kapatıyorum kapaklarını aynı şekilde örtü sarıp sarmalayıp yapabilirsin ☺️