2aslan_annesi07 canım ama durum bu. Buna devletin el atmasi gerekir en basta. Saglik sistemimiz maalesef kotu. Devlette istanbulda nerde var bilmiyorum ssvd yapan ama dogum genel olarak cok kisisel bir surec. Ben mesela vajinal dogum yaomama ragmen 2 ayda ancak toparlandim , ama annem sezeryande 2 ayda toparlandi , kayinvalidem 2 gunde toparlanmis normal dogumda arkadasim sezeryande ertesi gun gayet normaldi. Bu cok kisissl bir surec ve her dogum icinde farkli. Belli hastanelerde zaten iyi oldugu icin fiyat farki var. Bak ben devlette dogum yaptim ciktim 30 lira odedik oda bir ilacimin bir miktarini devlet karsilamiyordu 7 gün hastanede kalmak , 4 unite kan (bunun 2 unitesi trombosit yani beyaz kan) ekstra estetik dikiş (evet doktorum öyle harikaydi ki psikolojim bozuldu ben iyileseyim estetik yaptiricam ya diyince estetiğimi de yapti hemen 😂) yogun bakim 3 gun falan tam hatirlayamadim gecmis zaman , bebek icin 6 saat foto terapi , 30 40 kisilik dogum ekibi (tum dogum kati musait oldugu icin hep beraber girdik doguma ) hani dahasi da var. Vizite disinda bile bebegimi sevmeye geldi doktorlarım vs , o sirada ben cok agrim oldugu icin surekli agri kesici isteyip durdum ve sadece diclomec etki ediyordu surekli olmasada belli saat araliginda vurdular igneyi. Ve ciktigimizda bir ilacin sadece 30 tlsini odedik. Ben siradan ozelde yapsaydim zaten ya beni egitim arastirmaya verecekti , ki genetik kan hastaligimiz sebebiyle bu sart olacakti yada bu bahsettiğimiz fiyati yuksek denilen tam tesekkurlu ozellere gidecektim. Ki normalde zaten beni onlarda kabul etmiyor. Ben egitim arastirmaya mahkum bir hastayim resmen. Ondada hepsine kabul edilmiyorum . Mesela benim annem sadece gata , haseki ve capaya gidebiliyor tum turkiyede. Onun disinda hastaneden surekli reddediliyor. Ozellerde dahil. Florence tanidik var o dediki ben indirim yaptirtirim hani calisan indirimi ama kontrol icin gittiginde anneme el sallamis doktor demis haydi canim gule gule. Riske alamadiklari seyler mevcut. Mahalle arasinda 15 bine ssvd beklemeyin bu yuzden siz normalde de olmasi gereken bu diyorsunuz ama ovdugunuz yurtdisinda da dogum ebeyle yapikir doktor sonra gelir. Yada arada gelir gider. Ben tip okumadim ama biraz arastirirsaniz zaten nelerin risk oldugunu doktorların neden az oldugunu az bucuk anlarsiniz. Arz talep meselesi oluncada az bulunan bir durum pahali oluyor. Yani elma yoksa atiyorum elma pahali olur ya onun gibi.