Bir düşük, bir kimyasal gebelik, bir de dış gebelik geçirdim.
Kimyasal gebelikte 5+2de yoğun kanamam oldu. Doktora gittiğimde bebeğin tutunamayıp düştüğünü söyledi. Hiçbir müdahale yapılmadı yakın takiple parça kaldı mı diye bakıldı.
Düşüğümü geçen sene 13+6da covid olduğumda öğrendim. Kan pıhtılaşması sonucu kalbi durmuştu. Doktorum sezeryan yaprak rahime zarar vermek istemediğini söyledi ve suni sancıyla normal doğum yaptım. Yakın takiple parça kalıp kalmadığına bakıldı, kalsaydı kürtaj yapılacaktı.
Dış gebeliğim doktorumun ikinci muayenemde 7+6da keseyi görememesi sonucu anlşıldı. Alttan zorlayıcı bir muayeneyle yumurtanın döllenip sağ tüpüme yerleştiği anlaşıldı. İsmini tam hatırlamadığım kemoterapi tedavisinde kullanılan yeni oluşan hücreleri parçalamaya yönelik bir iğneyle sonlandırıldı. Bu arada doktorum dış gebeliğin dayanılmaz bir ağrı ve sancı yapacağını benim hiç hissedip hissetmediğimi sordu ancak bende ağrı veya sancı olmamıştı. Son bir not düşmek istiyorum normalde günü gününe adet olan ben o iğneden sonra 9 ay adet düzenliği yaşadım. Adetimde vir haftaya kadar ergen, 10 güne kadar da geç gelme sorunu yaşadım. Görülebilen bir yan etkiymiş.