NecdetMerveKaragoz ben hamile olduğumu 5.haftada öğrendim. Doktorum düşük riskine karşın hemen progestana başlattı. Günde 1 kez yatmadan önce 200 mg. 3 hafta boyunca dediğim gibi tüm gün ayakta çalışarak stresli bir iş ortamında geçirdim. Yemeklerimi va yapıyordum yani standart bir taraftan da ev hayatı. 8.haftamda bir gece karın ağrısıyla uyandım kanama şikayeti ile hastaneye gittim, 3 gün kadar hastanede yattım. Ardından 1 hafta progestan iğnesini oldum akabinde progestan günde 3 e çıktı. Sonra 12 ve 17. Haftalarımda tekrar kanamalarım oldu ama daha küçük çaplı. Doktorum hep 20.haftaya kadar yatacaksın yemeğin önüne gelecek, evin dılında yürümeyeceksin bile dedş, araba yolculukları yasak. Çok şükür 20.haftayı gördüm ve devamında sürekli rahim ağzı uzunluğu kontrol edildi sınırda olduğumdan erken doğum riskim başladı. Magnezyum kullanmaya başladım. 26.haftada da kasılmaları önlesin diye adalat crono kullanmaya başladım. Şuan 29 haftalığım ve hala progestan magnezyum ve adalat kullanıyorum. Tüm bu detayları inanın sizi korkutmak için değil destek olmak ve kendinize dikkat etmeniz için yazıyorum. İnsan ilk gebeliğinde anlamıyor riskleri biraz rahat takılıyor. Ama siz siz olun çok dikkat edin inşallah dikkat edersenix bunların hiç birini yaşamazsınız. Zaten dediğim gibi her çift rahim olan da bunları yaşamıyor. Annemin komşusu 5 çocuk doğurdu hiç birinde bir şey yaşamadı.