Meloskervn önce açken kanını alıp şekerine bakıyorlar, sonra bir şey içiriyorlar gazoz gibi aynı. ondan 1 saat sonra tekrar kan alıp şekerine bakıyorlar. 1 saat sonra yeniden kan alıp şekerine bakıyorlar. 3 kere kan alıyorlar kısacası. sonucunda kanın şekere nasıl bir tepki verdiğini görüyorsun, yani şekerin var mı yok mu öğreniyorsun. eğer allah korusun şeker varsa diyet yapıyorsun veya ileri dereceyse insülinle tedavi oluyorsun. eğer hamilelik şekeriyse hamilelikten sonra geçiyor zaten, genel şekerse ona göre başka tedavilerin oluyor gebelik sonrası.