Sizinle de naçizane fikrimi paylaşayım :) bu forumda ve genelde Türkiye’de en sık gördüğüm yorumlardan birisi ‘aldırmayacaksan yaptırma’ bu gibi sözleri ısrarla söyleyenler, bazı anneler sma’şı çocuk doğurup sokaklarda milyonlar ararken sadece kahvelerini yudumlayıp vah vah derler, o kadar. Dolayısı ile hekiminiz güvendiğibiz bir hekim ise zaten tavsiyeleri verir. Evet devlet hekimleri devlet imkanları ile çalıştıklarından biraz eksik kalabiliyorlar. Ancak, örneğin fetal DNA (nifty gibi) ile keşfedilecek bir çok trizomi var, bunlardan bazıları çocuğunuz doğduğunda kısıtlı yaşamasına sebep olabilecek denli ağır trizomiler. Bu testler yapıldığında zaten bu testler sürecin ilk basamağı. Nifty’de yüksek sonuç evet genelde bir soruna işaret etse de hekimler örneğin sonrasında amniyosentez tavsiye ediyor. Adım adım gidiyorsunuz. Sizi bir perinatoloğa yönlendiriyorlar detaylı USG Ler çekiliyor test sonucu ile uyumlu fiziksel bebek bulguları var mı diye mesela. Ben 12+5 de nifty yaptırdım ikili yerine, sonucum temizdş ancak 21 haftada ikinci detaylı USG de yine de perinatolojide çekildi. (Atıl yüksel doktorumun adı, Nişantaşı’nda, muhakkak araştırın, inanılmaz bir prof hatta gğnğmüzdeki pek çok kadın doğumunun hocasıdır çapadan) ben atıl beye gittiğimde benim nifty sonucum vardı. Biz hatta bir tık ileri gidip sma, kıstık fibroz gibi hastalıkları da tarayan geniş panel bir genetik test yaptırdık. Sonuçta bir şey çıksa bebeğimi aldıracak mıydık ? Bu kimseye vermemiz gereken bir hesap değil, bu karar tamamen bize ait anne ve baba olarak. Hiçbir doktor rahminizden bebeğinizi söküp almayacak. Bir annenin hasta bir çocuk doğurmak istemeye de hakkı var. Ama ne var biliyor musunuz? Hazır olmak.. eğer ki bebeğimizde kromozomal veya genetik bir hastalık olsa idi, biz buna hazır olacaktık. Bu hastalık nedir, tedavisi var mıdır, var ise ne kadardır, nerdedir, bu çocukların yaşan standardı nedir, ne yer ne içerler, nelerle oynamalıdırlar, özel eğitim gerekli midir, gerekli ise bu eğitim nerdedir, Medical araç gereç gerekli midir, tedaviye yönelik umut verici çalışmalar var mıdır, biz bebeğin doğumundan itibaren anne baba olarak manen ve madden nelerle karşılaşıcaz, bunları bilip hazır olmayı sağlar. Ki bu oldukça kıymetli bir durum.. benim genetikçim, örneğin sma çok tehlikelidir çözümü zordur böyle bir genetşk hastalıktır, risk gördüğümüzde olasılıkları anlatırız ailelere demişti ki abortion önerilerden biridir ama mesela bir de altı parmaklılık vardır, genetik hastalık mıdır, evet, ama çözümü dünyanın en basit şeyidir abortion ihtimalinden bahsetmeyin bile.bu çok kıymetli cümle bu ülkenin en iyi genetikçilerinden birinden duyduğum ve sonsuz inandığım bir cümledir
Bilmek ve hazır olmak her zaman iyidir.
Bir sorun varsa da veya yoksa da bilmeyi tercih ederim..