Green7 bak şimdi doğum tamamen kişiye göre değişen bişey biliyorum korkuyosun ikinci doğumum olacak ağustosda ben de şimdiden korkuyorum herşeyi yaşamış olmama rağmen hemde. Ben normal doğum yaptım sezeryan çok istememe rağmen bebek kendi geldi doktor da bırak öyle gelmek istiyo engel olmuyalım diye beni ikna etti . Herkes diyo ya sezeryan şöyle kötü böyle zor ağrı sızı oluyo ben sezeryan olmuş gibi oldum nasıl mı? Dikişlerim enfeksiyon kaptı tabi ihmalim yüzünden sen dikkat et diye söylüyorum ister sezeryan ol ister normal enfeksiyondan kork. Çünkü benim 2 ay ağrım oldu önceleri ayakta duramazdım tuvalete gidemedim 2 hafta, tıpkı sezeryan olan birisi gibi yani. Benim ilaçlara karşı fobim var doğumdan sonra enfeksiyon önlemek için antibiyotik verilir ben kullanmadım aman nolcak diye o yüzden sıkıntı yaşadım 2 ay ağrım oldu yani yürümekte zorlandım. Yani evet iki türlü doğumunda kendine göre zorlukları oluyor illaki önemli olan seninde kendine dikkat etmen . Sezeryandaki avantaj saatlerce sancı çekmiyosun, ıkınma derdin yok, açıklık bakan yok ikide bir benim psikolojim bozuldu mesela açıklık bakıp durdular devlette doğum yaptım doktorum özel girdi doğuma ücretli ama ebeler falan normal yani . Sezeryan dezavantajı da dikiş ağrısı vs işte klasik herkeste duyduğun şeyler oda bünyeye göre değişir tabi . Kısaca iki doğumunda kendine gmre avantaj ve dezavantajı mutlaka var. Ben enfeksiyon kapmasaydım evet normal doğum iyi derdim ama bilmiyorum işte herkes hemen ayağa kalktım çok iyi diyo, ben aylarca süründüm kendi ihmalim yüzünden yine söylüyorum 😄 Sezeryanı kaldıramam diyorum ama hem bünyem hassas hem 3_5 dikiş acısını çekemedim onu hiç çekemem herhalde . Senle benim bünyem bir değil sen kendini tanıyosun etrafını dinleme hangi doğumu daha iyi yaparım üstesinden gelirim diyosan onu seç