Ezgikrkl her turli doğumdan cok korkuyordum , hani bilinmezlik korkusuydu… ama onceligimde hep normaldi. Benim cocuguma 32 haftayken doktor sezeryan zorunlu gibi erken gelecek vs demeye basladi korktum. Doktorim ozeldeydi. Gizliden sezeryane hazirlamis beni ama ona ilk gittigim an dedim normal dogum oncelikliyim ama sartlar gerektirirse sezeryan olurum , sartlari sezeryane uygun hale getiriyormus. Sirf kendi rahat edecek diye… sonra 41+3 te hala dogmamis kizimla umraniye egitim arastirmaya gittim dediki canim sen yatis biz dogum baslaticaz bebek icin dahasi tehlikeli djdjdj ,sardi beni korku yeniden. Hani derler ya cahil cesareti… Dedim ulen nolacaksa olsun her turlu benden cikacak… yattim ama bende ne sanci ne acilma ne su gelmesi ne nisan gelmesi hic bir sey yok. Bir suru test yapip verdiler alttan fitili. 26 saatin adi var o doktorlara ebelere ne iskence yaptım biride gik demedi. Hatta her yok ben doguramiyorum kesin beni bitsin gitsin ya dedigimde sakince oyle guzel geri ikna ettiler ki. Yaklasik her sanci geldiginde vazgectim ve her sanci sonrasi sakinlestirdiler. Bir ara ebelere seslenip masaj yaptiriyordum , benin yanimdaki odaya bir kadin geldi nstye bakayim sen sakin ikinma dediler , nstye daha bağlarken yanlışlıkla iki kez ikindi ve daha birakin nst bakmayi doktor onluk falan giyemeden pit diye sanci odasinda dogurdu. Ben delirdim tabiii o saaak diye dogurmus ama ben hala sanci cekiyorum doktor son kontrol diye bir bakti acikliga hadi dedi gidelim dogumhaneye baslamis :) ben nasil gidicem dedim ama oynaya oynaya gittik dogumhaneye , sonra catala cik dediler. Yardim ettiler ciktim. 6 cmden sonrasi paaat diye gecti bu arada. Once bir ultrasona soltular son kez acaba bebek asiri mi kilolu diye. Baktılar ve yaparsin dediler. Ama oyle kolay degildi durumum. Beni sezeryane hazirlayan doktor , sulalemin zaten normal dogumda zorlanan bir gene sahip olmasi , kan hastaligi ihtimalim , doktor bile acaba diye bir dusundu. Ama yaptim. O korkular falan boşunaymış. Yorgunluktan ikinimadim zorlandim biraz bunyuzden yirtilmam oldu ama dedikleri gibi hemen kesi atmadi doktorum , bana surekli guzel ikin korkunu yen , son dakikalar zaten sonra dinlendiricem ben seni bol bol ama suan ha gayret de gayret et kesisiz dikissiz mis gibi dogum yap dedi durdu. Yirtik ve kesi gerekti ama tamam sorun degil bak kim var diyip saaak diye koydu kucagima dedim tamaaammm tik dogdu gunesim. Sonra herseyi unuttum. Toparlanmamda biraz surdu doktorum o is bende dedi ve estetik ameliyatida saak diye yapti gecti bende 😂 bir suru ebe bir suru doktor biril suru bebek hemsiresi baya kalabalik bir ekiple zor ama pyle guzel dogurdum ki oz annem bile duyunca biz senden normal dogum beklemiyorduk helal valla duyunca sasirdik dedi. Pismanmiyim ? Hayir. Cunku etrafimda sezeryanli olan kac kisi varsa ayni seyi diyor agrisi var. 14 yasina gelmis cocuk hala sizliyor diyor. Ben ilk ay zorlandim yalan yok ama sonra mis gibi oldum. Sezeryan olup ertegi gune benden iyi olanda var evet ama bebek icin en sagliklisi vajinal dogumdur. Ve burdan tekrar umraniyedeki doğum ekibime (yani tum dogumhane kati) tekrar tesekkur ederim cunku ozelde tonlarla para sacacagim bir dogumu yaptirdilar bana. Yani servet yigsalar onlerine az kalir oyle guzel ilgilendiler. Saolsun esim ve ailem elbette karsiliksiz birakmadi ama bunlari bile bile degil isteyerek yaptilar ve normalde kabulde etmediler biz biraz zorladik djdjdjd. Sonrasinda bebegimi sevmeye de geldiler vizite disinda. Ay bak cok ozledim o gunu. Mesela dikis atilirken kucagima koydular bebek hemsiresi giydirmek icin alacakti ebe hayir hayir acelesi yok biraz daha bekleyelim dedi emzirmeme vs yardim ettiler sonra usumustur diye giydirdiler ebe hemen kiyafeti onemli degil anne lazim diyerek geri yanima getirrtti benim ustume ortu serip boynuma dayadi ben tutuyorum ama sende tutmaya calis dedi ve ogunu her hatirladigimda sukur ederin harika bir ekibe denk geldim. 2.yi yapacagim 8 ay 3 yil sonra yine normal istiyorum fjfjfj