Tugcegullll bak internetten az önce okudum 13 haftalık bir bebeğin ense kalınlığı 1.9 diye yazıyor Bir bebeğin ense kalınlığı 3mm olunca anormal bir şey diye kabul edilir diyor bak kopyaladım oku
Bebeklerde ense kalınlığı, baş ve popo mesafesi ile uyumlu olarak artar. Bebeğin ense kalınlığı 11. hafta sonunda yapılan ölçümde ortalama 1.2 mm, 13 hafta 6. günde ise 1.9 mm civarında olmalıdır.
Genel olarak ense kalınlığı 3 mm'den fazla olduğunda bu durum, anarmol yani patolojik bir durum olarak kabul edilir ve artmış ense kalığından söz edilir. 3 mm'nin üzerindeki artışlarda artışın miktarı ile bebekte oluşabilecek anomalilerin ihtimali de giderek artmaktadır.
Örneğin; ense kalınlığı ölçümü 3 mm'nin üzerinde olan fetuslarda tirizomi 13, 18 veya 21 görülme riski yaklaşık %6 iken, ense kalınlığı daha fazla artar ve 6 mm olursa bu oradan %48'e çıkar.
Bebeğin ense kalınlığının ölçüldüğü ikili testte bebeğin kromozal anomali riski değerlendirilir. Ense kalınlığı artmış olan bebeklerin yaklaşık olarak üçte birinde kromozal anomali görülebilir. Bunların %75'i tirizomi 21 ve tirizomi 18'dir. Söz konusu bu testlerin mutlaka yapılması gerekir.