GoktugAlp gaz sorunu da hepimizde oluyor kuzum. Benimki de 16 günlükken başladı 🤦🏻♀️ gaz için damlalar oluyor onlardan kullanın. Onun dışında siz günde 2 defa kimyon çayı yapıp için ki sütünüzden bebeğe geçsin, bebeği rahatlatsın. Ayrıca her yemeğe 1 çay kaşığı kimyon atın ve hem bebeğin, hem kendi ayağınızı socak tutun. Bebeğe ekstra çorap giydirin. Kimyon gaza en iyi gelen şey. Siz bu şekilde tüketirseniz bebeği de biraz rahatlatır.
Onun dışında bebeğin altını her açtığınızda bisiklet hareketi yapın(bacaklarını bisiklet sürer gibi hareket ettirin) daha sonra bacaklarını karnına bastırın. Gazını çıkarana kadar yapın bunu. Korkmayın bacaklarıyla karnını bastırıyorsunuz diye canını yakmazsınız aksine onu rahatlatırsınız. Bir iki defa çıkmazsa da yapmaya devam edin illa ki çıkacaktır. Eğer o da işe yaramazsa bir havluyu ısıtıp karnına koyun ve havlu karnındayken masaj yapın bebişe. Gün içinde de ara ara sıcak havluyu karnına koyabilirsiniz bu da onu rahatlatır.
Bebek 1 aylık olduktan sonra günde 1 çay kaşığı kadar kimyonu bebeğe içerenler de var ama ben gaz için bitkisel şurup kullandığım için gerek duymamıştım. Siz onu da araştırabilirsiniz.
Bunlar her annenin yaşadığı süreçler inanın çok zor. Benim bu gaz durumunu anlamam, nelerin iyi geldiğini bulmam, kızım için doğru masajı öğrenmem 2 hafta sürdü. O 2 hafta zehir gibi geçti kuzum sürekli ıkınıyordu, canı yanıyordu 😣 1 aylık olunca artık ben de tecrübe kazandığım için daha kolay atlatmaya başladık süreci