Merhabalar. 🤰🏻🙋🏻♀️🙋🏻♀️
İkiz gebelikte normal doğum yapan ya da yapmayı düşünen var mı ı ı??
Çapa Tıp Fakültesiyle görüştüm ve eğer ilk bebek baş aşağı pozisyondaysa normal doğum yaptırıyoruz ki yaptırdıklarımız da var dediler. Özellikle çift yumurta ikizlerinde, bebekler birbirleriyle bağlantılı olmadığı için normal doğum daha kolay oluyormuş ancak ilk bebeğin baş geliş olmama durumunda asla riske atmıyoruz direk sezaryen yaptırıyoruz dedi doktorum.
Özeller daha çok sezaryen yanlısı. Özel kliniği olan bazı doktorlar yine mümkünse normal doğum olabileceğini söylediler.
Açıkçası bebeklerin maksimum kilosu 2,5-3kg civarı olacağı ve bebek çok büyük olmayacağından epizyosuz normal doğum olma ihtimali, doğum sonrası ağrısız-acısız eve dönme ve bebeklerle ilgilenme durumu çok güzel olurdu..
Tabi ki her şey yolunda giderse. .
Düşünen varsa bi yazın da herkes mi sezaryen istiyor bi bileyim ya çatlıcam merağımdan 😁😁