Yenianneeee merhaba bende de gebelik şekeri var. 3 kasımdan beri diyet yapıyorum. Önce endokrine yönlendirirler daha sonra diyetisyen eşliğinde şekeri dengeleyecek bir diyet listesi oluşturur. Diyeti uygularsanız düzene girerse insülin vermezler. Diyete rağmen düzene girmez ise insülin başlayabiliyorlar. Çoğunlukla gebelik sonrasında şeker ortadan kalkıyor. Bana şeker ölçüm cihazı rapor etti doktorum sabah öğle akşam tok ve ilk lokmadan bir saat sonra ölçüm yapıyorum. Onları not ediyorum. Doktor bakıyor haftalık. Yasaklı yiyecekler havuç, muz, kestane, tereyağ, sıvıyağ, sakatat, şarküteri ürünleri, paketli gıdalar, şeker, un, tatlı, hamurişi. Genelde protein ağırlıklı liste oluyor. Hem kilo alımım durdu hem sağlıklı beslendiğim için bebek de sağlıklı besleniyor. Bir de hafif egzersiz ve yürüyüş de öneriyorlar. Benim riskli gebeliğim olduğu için yürüyüş yapmadığım halde regüle çok şükür. Bir kez nefsime dayanamayıp bozduğumda şekerim yüksek çıktı ☺️ yüksek şekerin zararları var maalesef biraz sabredip bebek için katlanınca her şey düzene giriyor. Geçmiş olsun