T1u2b3a- yanlış anlaşılmasın, kişiye özel söylemiyorum, sizi tanımıyorum o yüzden yorumum aslında size karşı değil genel bakış açımı anlatmaktadır. Sene 2023 oldu ve tıbbın ve bilimin imkanakrı günden güne gelişiyor, değişiyor. Pek çok kadında şu bakış açısı var ‘ay nasıl olsa doğurucam neden yaptırayım’ hatta bu çağ dışı fikri birbirine öğüt gibi verenler de var. Diyelim ki ikili-üçlü veya fetal DNA yaptordınız ve testler size dedi ki down sendromu riski var. E bilmiş olursunuz. Down’lu çocuğun gereksinimi nedir, bu çocuğa bakmanın özenli kısmı nasıl olur, acaba böyle çocukları olan anneler var mı, acaba onlar neler yaşamış, ilk ayları nasıldır, altı ayları nasıldır, nasıl bir eğitim, nasıl oyunlar, nasıl oyuncaklar, çocuğun hangi davranışı karşısında anne babası olarak bizim tavrımız ne olsun, süreçte bizi manen ve madden neler bekliyor.. gibi bir çok şeye hazırlıklı olmak, yaşayanlarla tanışmak, doğru hekimlerle ve bilirkişilerle tanışmak gibi hazırlıklar gerçekten iyi ve akılcı olmaz mı ?!? Ayrıca tek olasılık da down değil ki ! Çok daha ağır trizomiler var veya çok daha basit bazı kromozomal bozukluklar var (altı parmak mesela??) Çocuğunuz nasıl doğacak neden bilmek istemez ki insan? Hazır okur en azından zihnen hazırlar kendini.. ya da bazı kadınlar da yok ben doğurmayacağım kararını da verebilir. Kimse sizden zorla çocuğunuzu almayacak, smalı oldupunu bilip doğuran anneler de var ama nasıl şeyler yaşayabilme ihtimalleri olduğunu bilmeleri bir yol haritası çizebilmeleri bu devir için en makulü değil mi ? Özelinde de ben ikili tarama yaptırmadım. Ben tüp bebek ile hamile kaldım, tüp bebek doktorumun eşi de takibimi yapıyor aynı klinikte ve o fetal DNA testini ikili taramaya göre daha yüksek hassasiyetli bulduğu için benden direlt nifty istedi ve onu yaptırdım. Çok şükür sonuçlarımız ok geldi. Ve devamında hiçbir taramaya girmedim. İkilide %70lerde, nifty’de %98 bir tarama hassasiyeti öngörülüyor diye bize bu önerildi doktorumuz tarafından, biz de onun dediğini yaptık. Biz de ek olarak tek gen tarama testi diye 200 üzerinde gen tarayan ek bir genetik test yaptırdım mesela :) biz de test üstüne test yaptırdık tabii :))) velakin dilerim her bebiş sağlıkla gelsin, her anne sağlıkla doğursun..