854Gul-
Evet kesinlikle Hsg çektirin, düşüklere rağmen doktorlar nasıl çektirmez bilemiyorum.
Tüp bebek yolunda doğal yolla hamile kaldım.
Ama o orada ilaçlı hsg ( rahim filmi) + polip ve yarım perde ameliyatı oldum.
Sonra hamile kaldım.
Doktorumun söylediği;
“Polip ve perde varken hamile kalsan da düşük riskin çok yüksek olurdu.”
Hsg varsa rahimde sıkıntı bulunmasını ve tıkanıkların temizlenmesini sağlıyor.
Benim amh düşüklüğüm sebebiyle tüp bebek yaptıracaktık.
- sma testi: sağlık ocağından erkekten kan alınıyor ücretsiz.
- kromozom testi: devlet hastanesinde, kan alınıyor ücretsiz.
Ve geç değil. Bizim 1 yılı geçmişti, iyiki gitmişiz.
Şubatta direk tüp bebek dediler,
Mayısta ameliyat oldum.
Temmuzda hamile kaldım.
Altta yatan sebepler bulunup çözülmeli. Ameliyat vs gerekirse rahimin iyileşmesi için süre geçmesi de gerekiyor boşa vakit kaybetmeyin.
Tüp bebek gördüğüm kadarıyla evet zor.
Ama inanın her ay her gün ’belki olmuştur ya.. ’diyerek yukarı uzanırken, kola içerken ne bileyim poşet taşırken tedirgin olmak ve tabii regl olduğunuzdaki yıkım da hiç kolay değildi. En azından g0vendiğiniz bir doktorl ilerlemek bir çok şeyi iyileştiriyor insanın kafasında.