Seheeer Paramedik16 Doktorum doğduktan sonra kesinlikle bırakmamı söyledi çünkü bebek asıl o zaman daha zehirleniyormuş direk alıyormuş nikotini
Momsy410 ilayda_zakour-123 😄 simdi gercek tavsiyemi yazayim sana umarim yardimi olur. Ben Alan Carr’in videosunu izleyerek baslamistim. Sigarayi biraktirma kafasina sokuyo direk. Ilk duydugumda komik gelmisti videoyla birakmak ama gercekten ise yariyo. Kolay degil canim ozellikle ilk bi kac hafta ama bebegini dusun sana guc verir. Canin istediginde oyalanacagin baska seyler bul oturup onu dusunme. Bi kac hafta o yoksunlugu yasamamak icin 9 ay vicdan azabi cekme hem de bebegini zehirleme. Asla yapilmayacak bisey degil. Herkes yapabilir bizler de yaptik ben gece uyanip sigara icen bi insandim. Sabirli ol bol sans 🍀
Arzum_87 Kızlar bende içiyorum yaa…. Bazen kokusu böyle hoş bir parfüm gibi geliyor. Keşke bende tiksinseydim ama tam tersi içmek istiyorum 😢 Çevremdekilerin bir kısmı ayyy içme bırak ! Bir kısmı da ben doğurana kadar içtim diyor. Sanırım bende doğurana kadar içicem 😱
Stas ilayda_zakour-123 aynı durumdayız canım daha çok içesin geliyor stres oluyorum ama en fazla 7 yada 8 içiyorum adet olarak KESK’e biraz daha azaltabisem
ecee9 Bebeğe en büyük zararlardan birisi sigara. Mümkünse biran önce bırakın destek alın. Çünkü yazık bebişe en ufak bir risk varsa sonra büyük pişmanlık olur, zarar geri alınamaz. Allah korusun, siz elinizden geleni yapın onun için
Arzum_87 Momsy410 Siz şanslısınız demekki annelik duygunuz bizden fazla yüklenmiş bırakmışsınız. Demek ki bize o duygu yüklenirken hata oluşmuş bırakamadık! Başkasının bebeğinin hakkına girmekten bahsetmişsiniz ama gözde görüyor. Annem bende hiç içmemiş. 7 aylık doğdum sarılık kan uyuşmazlığı, alerjik astımım varmış. yaşamaz demişler! Yaşadım. Sigara içmiş olsaydı bak sigaradan denilecekti ! Olacak olan varsa olur. Dikkat etmeli ama gebeliği de kendimize zehir etmemeliyiz.
Momsy410 Arzum_87 ben hamile degildim biraktigimda annelik duygularim agir basmadi yani. Bebek yapmaya karar verdik o saatten sonra o bebek bana emanet ben bebegime iyi bakmak icin elimden geleni yapiyorum. Tabi ki hersey olabilir hepimize, en sakinana bile olabilir. Ama bu benim sorumlulugum artik birakamiyorum vs bahanelere siginmadim. Birakilmayacak bisey degil sadece kendinizi ne kadar zorlayabildiginizle alakali. Kusura bakmayin ama ben burda ben dogurana kadar ictim yasak seyleri de yedim kendine stres yapma ye ic bisey olmaz gibi cahilce bi yorum yapsaydim bana cevap bile yazmazdiniz. Ben burda anneye destek olmak icin yaziyorum birakmak istiyorum diyor. Siz bana cevap yetistiriyorsunuz
Arzum_87 Momsy410 İstediğim yazıya cevap verme hakkına sahibim. Burası forum ! Çok bilmişlik yapmaya gerek yok bence. Herkesin kendi sorumluluğu ! Bırakmak isteyen bırakır.
Kubrakck2222 Momsy410 kesinlikle çok haklısınız tabiki insan bırakmakta zorluk çekebilir zorlanabilir ama burada bazı insanlar sanki bırakmasınlar diye gaz veriyorlar. Ben içtim bir şey olmadı, şu komşum içti hiçbir şey olmadı… şükür bir şey olmamış tabi ama olmayacağı anlamına gelmiyor. Ben de içiyordum öğrenene kadar ve aynı zamanda anksiyetem var antidepresan kullanıyordum aynı anda hem sigara hem antidepresan ilacımı bıraktım nasıl bir buhran geçirdiğimi düşünebiliyor musunuz? Hala çok zorlanıyorum ama bebeğime içtiğimde vereceğim zararı düşününce “sen sabredebilirsin bebeğin için dayanabilirsin” diyorum. Belki yaşadığım stres daha zararlıdır bilemem ama eğer mümkünse bırakmak en güzeli. Bırakamıyorsanız da kesinlikle kınamıyorum ne kadar zor olduğunu biliyorum Allah yardımcısı olsun bu durumda olan herkesin
Momsy410 Kubrakck2222 sizin durumunuz daha da zor. Sonucta antideprasan receteli ilaciniz ama sigara gibi degil ki doktorunuz mu tavsiye etti birakmanizi? Ben de biliyorum ne kadar zor oldugunu inanin cok guclu olmak gerekiyor ama sigara hamileler icin buyuk risk, hemen olur sonra olur bilemeyiz ama degmez. 3 hafta sonra cok daha kolay olacak sabir isi bu. Omur boyu bebek bunun zararini yasayacagina 3 hafta 3 ay zorlayin sonucta bebegi dogurmaya biz karar verdik
Kubrakck2222 Momsy410 evet doktor kontrolünde bıraktım yeni başlamıştım 1 hafta olmuştu tam rahatladım derken gebe olduğumu öğrendim ilacın da başında olduğum için doktor bırakmamı önerdi çok zorlandım hala zorlanıyorum ama bebeğimi düşününce rahatlıyorum dediğiniz gibi 3 ay 5 ay dayanmanın zararı olmaz dayanırım ben🥰
Momsy410 Kubrakck2222 gun gectikce daha da kolaylasir umarrim ne kadar guclusunuz 🌸 bebeginizi saglikla kucaginiza alinca hepsine nasil da degdigini gorursunuz insallah
elifcicek_07 ilayda_zakour-123 ya benimde iştahım çok bu ara annem bende hep kola içmiş sürekli kola içesim geliyor doktora sordum bu kadar canın çekiyorsa iç ama dozunu kaçırma madem dedi bi bardak içtim ama içim buz gibi oldu nasıl oh çekmişim anlatamam. İki bebeğimde de hiç iştahım yoktu ayakta durmaya gücüm yoktu demek ki bebekler sağlıklı olunca iştah artıyor ilk aylarda bile :)
egemomss Bende içiyordum 22.haftalarda bıraktım. Bırakmayanlara saygım var. Gerçekten bırakmak çok zor ama “içerken kendimi çok kötü hissediyorum. Etrafımdaki herkes de bende içtim birley olmadı diyince özgüven geliyor bana” bu şekilde düşünmeniz o kadar yanlış ki. Neyin özgüveni geliyor ki? Herkeste aynı etkiyi yaratmıyor. Onlara birşey olmadı diye size de olmayacak diye birşey yok kusura bakmayın.
Sinem57 egemomss aynn tam aynısını Bn yazdım az önce ama zor işte Bi de kinandikca daha da zorlaşıyor bnd 22 haftada bıraktım çok şükür
yagmur0504 ilayda_zakour-123 valla kuzum bende hamile kalmadan önce içiyordum. Doktora gittim bebek istiyorum diye sigarayı bırakmassan gelme dedi 🤭bende doktordan çıktım kendime bir söz verdim ve bıraktım diğer ay hamile kaldım hiç içmiyorum 🙏🤗
Aden58 ilayda_zakour-123 maalesef bende aynı durumdayım birde bulantı falanda olmadı bende sanki daha çok içmek istiyorum şuan 21 haftalığım çok şükür bir sıkıntı yok içmesek daha iyi ama hamile değilken bu kadar aklıma gelmiyordu şimdi daha çok istiyor canım inşallah bırakırız
Zbtzbt Bende hamile olduğum gece son sigaramı içerek bıraktım. Rüyalarımda içiyorum hemde nasıll 🥲 vicdanım sanırım nefsimin önüne geçti. Bahaneyle bırakmış oldum diye düşünüyorum. İnşallah doğumdan sonra bir daha başlamam amin 🙏😃😃
Momsy410 Arzum_87 ne alaka. Senin yaran kasindigi icin bana laf yetistiriyosun. Birakmak isteyen birakir bu anne de birakmak istiyo, fikir veriyorum seni ilgilendiren bi durum yok