momandbabyy1 canım ben devlette takipliyim bizim de ense kalınlığı 2.4 çıkmıştı doktorumuz ense kalınlığı normalin sınırın da , nazal kemiği de pozisyonu uygun olmadığı için göremedim demişti , amniyosentez önerdi ben amniyosentezi yaptırmak istemedim kendi isteğimle, ama fetal DNA düşünmeye başlamıştık önce bir perinatolog da muayene olalım dedik eşimle , 16. Haftamda ankara şehir hastanesinde perinatolojiye gittim durumu anlattım orada detaylı usg gibi bişey yapıldı 15-20 dk kadar usg de incelediler, perinatolog da korkulacak bir yüksek değer olmadığını amniyosentez de yaptırsam fetal DNA da yaptırsam yüksek ihtimal sonuçların temiz geleceğini söyledi ayrıca burun kemiğini falan da çok güzel görmüştü 😌 öyle deyince ben de açıkçası fetal DNA dan da vazgeçtim çünkü şey fetal DNA da riskli çıkarsa yine amniyosentez öneriyorlar açıkçası zaten içim de biraz daha rahatlamıştı imza attım oradan da çıktım,geri doktoruma geldiğim de 3 lü testten bahsetti onu da yaptırmak istemedim çünkü o da tarama testi tanı testi değil ben direkt detaylı istiyorum dedim 20+3 de Ankara da Dr Ali ipek’te detaylı yaptırdım ense kalınlığı da nazal kemikte herşey temiz ve haftasıyla uyumlu çıktı hiç bir sorun yoktu yani ,Ali bey’e de anlattım süreci bana hiçbir sorun görülmediğini %99.9 sağlıklı bir bebek olduğunu söyledi çok şükür 😌 doktorum detaylı sonuçlarını görünce şey demişti hatta Ali hoca bir sorun görmemiş o bişey yok sağlıklı dediyse öyledir ,herşey gayet temiz ve güzel çıkmış bu benim için gayet yeterli dedi 😌 Detaylı gerçekten önemli bu konularda