Ysn şimdi onunla o aynı değil diyeceklerdir. bebeği koruyor diyeceklerdir daha önce bu konuda çok yorum yaptım herkes profesör. ameliyatlarda enfeksiyon koruyuculuğu falan yok zaten enfeksiyon riskine karşı ameliyat öncesi antibiyotiği serumla beraber damar yolundan güzelce veriyorlar. tetanoz konusunda doktor ne diyorsa o deyip geçiyorum ben de. aşıntakvimini araştırsa insanlar bu iki dozla bir şekilde 5 dozluk aşılamanın başladığını ve gerekli sürelerde yenileme yaparlarsa 10 yıl koruyuculuğu olduğunu da bilirler. gebelikte yapılan aşılama toplamda 6 ay koruyor. ama kalıplaşmıştır gebelikte iki doz yapılır bitti. sonra ölsek de olur ne ehemmiyeti var.. ben aşı olmadım çünkü sadece gebelikte değil normalde de hayatım benim için değerli olduğundan tetanoz aşılarımı rapel doza kadar yaptırdım. kafam rahat.