👋🏻 merhaba eskiden hergün buraya girer doğum hıkayeleri okur sorulara cevap verırdım şimdi de kendi hıkayemi yazıyorum🥲 ılk doğumumu doktorun sen normal dogum yapamazsın DEMESİ üzerine bılgısızlıkten zorunlu sezeryan yapmıstım.. hıc arastırmadım baska doktora gıtmedım güvendim ve sonrası acı ağrı cocugumu sogru durust acıdan emzıremedım lohusalıgımı agır atlattm . Neyse ..Dogumumdan yakın bi sure sonra (18 ay olması lazım ) hamıle oldugumu ogrendım cok uzuldm agladım nSıl ılgılenecegım nasıl bakacağım elımde zaten bır cocuk vardı dıgerıne yetebılcekmıydım sureklı dusunuyordum mutsuzdm .. sonra tesadufen Allah ın ısı ınstagramdan ssvd reklamı gördüm bı profılın tanıyımıydı ssvd den hıc haberım yoktu cok arastırdm.. kafaya takmıştım sürekli normal dogum yaparken rüyalar görüyordum takıntı haline getırmıstım . Herkes bana yapamazsın, cocuguda kendınıde tehlıkeye atacaksın ,sezeryandan sonra normal dogum mu olur deyıp durdu . Bende dedim ki yaşayıp gorecegız ben Allah a ve doktoruma bıraktım .. sonra kendı doktorumla paylastım ve bana dogum arasını sormadan “ ılk dogumun sezeryan ıkıncı de sezeryan olur” dedi . O doktoru o anda kafamdan sıldım ve yeni bır doktor aradım kendıme . Sonra bır tanıdık vasıtasıyla koray duman beyle gorusmeye gıttım ..kendısı Antalya vıtale hastahanesinde gorev yapıyor ve cok anlayışlı espırılı bırısı. Hemen ılgılendı ve bana deneyebılecegımızı söyledi . Bu bıle benım ıcın bır sanstı . (30. Haftamda gıttim) kontrollerım devam ederken ben hurma ananas plates topu yürüyüş merdıven vs denemelere devam edıyordum . Ve gercekten ıse yaradıgını hıssedıyordm . En cok korktuğum sey ıse sancılarımın gelmeyecek gıbı olmasıydı . Yavas yavas 35. Haftalarda kasılmalar hıssedıyordum yalancı mı anlayamıyordum doğuruyorum sanıyordum😂😂 sonra uyanınca gecıyordu ve dıyordum demekkı yalancıymış ama sureklı gecelerı gelen bı sancı duzensız duzensız rahatsız edıci ama asla 5 dk da bıre düşmeyen 😀 her gun dusunuyordum yapabılecek mıyım nasıl olcak o an napıcam fılan hep hayal edıyordum . 40. Haftama gırmemle beraber 3gece sureklı gece yalancı kasılma hıssettm ama bı sure sonra gectı ya da uyandığımda gecıyordu . Dıyordum stres edıyorum kesın olmayacak zamanı dolcak sezeryan olmak zorunda kalıcam. Ama 40+2 e gırmıstım ve o gece gercekten doguruyorum sandım belımle beraber bı uyusukluk ve kasıklarıma dogru agrı vardı . 8 dk da bır 4 kere fılan sancı oldu .. esıme soyledm bekledık ve gectı . Hıc umudum kalmamıştı yapamayacaktm . Sonra ertesı gün esımle yaylaya kalmaya gıttık hafıf hafıf karnım agrıyordu. oncekı üc gun ıcınde de bayagı bı tuvalete gıtmıstım büyük abdest ıcın . Dedım herhalde üşüttüm yayla da soğuk üstüme bıseyler gıydım yok gecmıyor ağrı.saat gece 1.30 fılan sonra bu uygulamadakı kasılma sayar sayesınde kasılmAlarımı olctum 20 dk 10 dk derken bayagı benı kotu etmeye başladı bıldıgınız adet sancısının bı kac kat üstüydü. Onca gece gunduz bekledıgım sancı sonunda gelmıstı artık anlayabılıyordum . Her sancı geldıgınde squat yapıyordum ıstemsıZce başka sekılde gecmıyordu geldıgı zaman oturmak bısey yapmak ımkansıZdı . Gıttım duş aldım sadece duş altında rahatladı ama sıcak su bıtmıstı termısıfonda ve napcamı düşünüyordum esımı uyandırdm ,ınanmadı gecwr dedi Ama benı hızlı hızlı squat yaparken gorunce hemen kalktı .. beraber etrafı toparladık çocuğumuzu hazırladık esyalarımızı arabaya yerlestık Yayladan da eve 20 dk mesafe .evden hastahane de 15,20 dk vardır ben sıklasınca artık dk tutmayı bıraktım😂 canımın derdıne dustum 🥹 cocugumuzu da arabaya koyduk ve eve gıdıyorduk sureklı gelıyor gıbı hıssedıyordum sancıyı geldıgı anda arka koltukta ayaga kalkmaya calısıyordum 😂 bıraz hafıfletıyor gıbı oluyordu. Hemen cantamızı kontrol ettik ben tekrar duşa gırdım plates topunda 10 15 dk daha oyalanmaya çalıştım ki hastahaneye gıttıgımde gerı donmeyelım . Gorumcem arkadasım esım ve ben gıttık o hastahane yolu bana antalya ıstanbul gıbı geldı 😂😂 sancı gelıyor derın nefesler on koltuktaydım ve popom karsıya bakcak sekılde dızlerım koltukta gıdıyordum . Yolda doktoruma mesaj attm sancılarım basladı dıye 😀 hastahaneye vardık acılmaya baktı bı doktor 3 cm dedi cok sevındım . gırıs yaptırıcaktık ımzalar gerekti her sancı geldıgınde squat ordakıler de alısmıs sanırım garıpsemıyorlardı bıle. 8,5 bi odemesi vardı sıgortamız olmadıgı ıcın . Sıgortalıya daha uygundur sanırım. Sonra odamıza cıktık . Odaya gelınce plates topu ıstedım yıne devam ettım hareketlere . Ama bagırmıyordum sakınce karsılamaya çalıştım sonra acılma var mı dıye bakmaya geldıler emın olun sancıdan Az acıtıyor . Nst ye baglı bır sure kalmam lazımdı kalp atısları sancı hızı ıcın ebe bana nefesler gosterdı ve gercekten rahatlıyordum. yatakta suyumu patlattılar acılmam 5 olmustu . Dayanamıyordm cok canım Acıyordu ama her acıma da bebegıme daha cok yaklastıgımın farkındaydm epıdural ıstedım (ücreti 1000 tl yaptırcaklar ıcın) doktor yok gelcek dıyorlar benım gozler dolu dolu doktor beklıyorum sınırlenıyorum😂 sancı gelınce kzııyorum gecınce bısey demıyorum muhabbet fılan edıyoruz . Sonra anestezi doktoru geldi o an sancım geldı bekledık sonra yaparken bidaha geldi kıpırdamadım hıc sadece nefes aldm .. epıdural yapılırken hıssetmedim desem yalan olmaz .onda az bı acı hatta epıduralsize gore sıfır acı dıyebılırım . Sonra uyusukluk oldu azcık rahatladım ruhen ve bedenen . Sonra fatıh bey acılmama baktı ve 8 hemde tam epıdural takıldıktan 2 dk sonra keske bıraz daha bekleseydm dedım uzuldum son 2 çünkü ..doktoru beklerken bayagı hızlı sekılde 8 olmus Ve benım dogumhanenın yanında bı odaya aldılar doktorum geldi baktı acılmama bıraz elını fılan soktu ve ıkın demeye basladı sasırdım o an yataktaydım catala fılan almadılar ve yatakta doguruyordum😂 bısey hıssetmıyordm ama bıraz daha dayansam epıduralı taktırmasam belkı kendı guclu ıkınmalarımla yapabılırdm . Sonra 5,6 kere ıkındım ebenın de karnıma az bastırmasıyla cocugumu kucagıma verdıler 6 dıkısım var sanırım oyle dedı .az hıssedıp ıkınamadıgım ıcın oldu o da 🥹 sonra bana ayaga kalkabılır mısın dedıler ama uyusuktm bıraz kalktm ve çocuğum gıydırılırken baktım 🤣 resım cekındık koray bey paylaştı ınstagramında 😀 sonra odama geldım agrı kesıcı fılan yapıldı en guzeli de hıcbısey hıssetmıyor olmamdı sanırım eger sezeryandan cıksaydm cok mutsuz ve aglamalı olurdum . Cocugumu kucagıma aldım heryere herseye kendım gıttm . Eve geldık yıne aynı şekilde ıkı cocugumla da ılgılenebılıyorumz . Tam 17 günlük ve tum dogum kılom gıttı hatta evlenmeden oncekı kıloma 2 kılom kaldı . Ilk cocugumda 55 le hamıle kaldm 71 le dogurdum ve 65 kıloda kalmıstım .. sezeryanında etkısı hıc kılo veremedım . Ama bu hamılelıgımmde 65 le kalıp 68 le dogurdum cocugum 3 kılo dogdu . Tabı bıraz dusmustum 62 ye bulantı kusma ılk 3 ay 🤓karnımı 3. Gun sardm ,kalmadı suan ama sarkık . Kılo vermemde emzırmenın de etkısı var 😍😍 sımdı 2 cocuklu yorgun bı anneyım ama hıc olmazsa ılk hamılelıgımdekı doktorum yalan söylediği ıcın 2. Dogumumu sezeryan yapmadım . Eger gerçekten yapamayacak olsaydm ıkıncısını yapamazdım . Doktor secımı ve tek doktorda kalmamak gercekten cok onemlı cunku ugrasmak ıstemıyorlar . Benım doktorum pazar pazar geldi ve bir normal dogum yaptırıp dıger odadan gelıp benım dogumuma gırdı cok sanslıydım … 1.5 da başlayan sancılarım 10.56 da kızımı kucagıma almamla son buldu . Cok mutluyum ve suan naptın normal yapabıldın mi sorularına gulerek evet dıyebılıyorum . Cunku hepsı psıkolojımı bozmustu😂. Neyse cok karısık oldu kusura bakmayın sımdıden herkese hayırlı kolay doğumlar dılıyorum Allah herseyın hayırlısını versın hepınıze 😍