Umutluanne1 Kızlar rahim ağzı kısalığı yaşamaktan çok korkuyorum . En sık kaçıncı haftaya kadar görülen bir durum acaba bu bilgisi olan var mı ? Tüp bebek ile hamileyim sürekli yatıyorum günde 2 saat bile ayakta kalmıyorum ama bu kısalıktan çok korkuyorum
Bernnnaaaa Umutluanne1 canım benim detaylı ultrasonda çıktı 35mm idi. 1 hafta sonra 34 mm ye düştü. Daha öncesinde kalp durması sonucu kürtaj olduğum için oradaki kolajen yapı bozuluyor ister istemez dedi doktorum. Geç kalmak istemedi geri dönüşü olmayan olaylar yaşamayalım serklaj yapalım içimiz rahat olsun dedi. 23.hafta da serklaj oldum suan 28 haftalık çok şükür rahim ağızı kapalı dikişler tutmuş görülüyor. Çok dikkat et özellikle ardılma ve ağır kaldırma.
myangelson Umutluanne1 rabbim yardımcın olsun böyle bir riskin var mı doktor dikkatli ol falan dedi mi?
Umutluanne1 Sarahh tüp bebek olduğu için korkuyorum. Birde 19+2 de 30 mm dedi . İnternetten falan bakıyorum 35 mm altı kısalığa giriyor falan yazılmış o yüzden korktum
Tugce52 Bernnnaaaa merhaba bende 19 haftada serklaj oldum suan 21+4 haftalık olduk daha önce erken bir ölü doğumum oldu rahim kısalıgından dolayı serklajdan sonra idrar yolu enfeksiyonu oldunuz mu olmamak için neler yapıyorsunuz
Umutluanne1 Bernnnaaaa sevindim canım sağlıkla ilerlesin sürecin inşallah. 24. Haftadan sonra yapılmıyor sanırım dimi Serklaj onun hakkında bileğin var mı
Bernnnaaaa Tugce52 merhabaa. 1 kutu antibiyotik vermişti doktorum onu kullandım hergün 2 defa iç çamaşırımı değiştirdim olmadı çok şükür birşey
Tugce52 Benm kısalıgım bu gebeliğimde olmadı 37 cm di ama bir önceki gebeliğim oldugu için doktor riske atamayız dedi ilerki haftalarda olursa geç kalabılırız diye yaptı
Umutluanne1 Tugce52 anladım canım insan korkuyor . Beklenmedik birşey birde bazen belirti de olmuyormuş geç kalmaktan korkuyor
Umutluanne1 Tugce52 birde sanırım bebek aşağıda hissediliyormuş dimi kısalık olunca sizinde öyle miydi
Asyaninannesi58 Umutluanne1 benim kesem vajinama inmiş onu bile anlamadım. Kısalığı bizim anlamamız biraz zor. Ama 30 mmde progestan fitil ve istirahat öneriyorlar genelde. Siz de zaten sürekli yatıyormuşsunuz korkmayın Allahın izniyle kısalmaz. Kısalık olup aylarca bir şey yapılmadan yatanlar var sizinki riskli sınırda da değil gönlünüzü ferah tutun dinlenin sürekli.
Tugce52 Ben herhangi bir hissetmemiştim bir anda kanamam başlamısdı hastaneye gitdik suyum gelmeye başladı sonrasında doğum gerçekleşti
Umutluanne1 Tugce52 anladım demek ki belirti olmuyor canım . Bebeğin alacak nefesi varsa fark ediliyor Allah izin verirse
Umutluanne1 Bernnnaaaa anladım canım o zaman iyiymiş ben en son 24 oluyor sanıyordum erken fark edilmesi önemli
Umutluanne1 Asyaninannesi58 inşallah canım ya Allah razı olsun yaa demek ki fark etmek zor . Peki sizin gebelik devam etti mi
Umutluanne1 myangelson amin canım sağolasın . Dikkatli ol falan demedi de 30 mm diye belirtmesi kafama takıldı birde internette de 35 mm altı sıkıntı diye okuyunca korktum
myangelson Umutluanne1 25 altı sıkıntılı oliyor benim bildiğim ama çok sıkıntılı gorseydi ilaç falan verirdi bence zaten yatıyorum diyorsun Allah’ın izniyle kisalmaz rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin 🤲🏻🌸