Merhaba, size SSVD hikayemi anlatmak istiyorum. Hem size bilgi aktarımı hemde böyle bir doğum planlayan annelere moral motivasyon olur. Biraz uzun oldu umarım sıkılmazsınız ☺️
Öncelikle kısaca ilk doğumumdan bahsedeyim 2020 yılında ilk oğlumu kucağıma aldım.
37haftalıkken gece suyumun sızıntı şeklinde geldiğini anladım sabaha karşı hastaneye gittik.
Ilk muayene eden doktor suyun azalmış suni sancı verip normal doğum yaparsın dedi. Birde doğuma girecek olan hekim doktor baksın dedi. Neyse 2. Doktor muayene etti suyu azalmış dedi sezeryana almalıyız dedi. Diğer meslektaşınız suni sancıyla normal doğum yapabileceğimi söylediğini dedim. Bebeğin kalp atışları yavaşlamış dedi.
Bende o an o çaresizlik ve panikle tamam dedim bebeği riske atmak istemedim. 3 4 saat sonra doğuma alındım ve
Genel anestezi ile sezeryan doğum yaptım. Uyandığımda şiddetli bir ağrı vardı karnımda. Çok kötü bir doğum süreci geçirdim ama bebeğim sağlıklıydı çok şükür 🙏
Bir daha hamile kalırsam SSVD yapmayı düşünüyordum. Burada okumuştum ilk ssvd hikayelerini.
Gelelim 2. Gebeligime ☺️
Hamile olduğumu öğrendiğimde ufak bir üzüntü yaşadım çünkü ilk oğlum daha henüz 18 aylıktı. Onunla daha fazla ilgilenemeden üzerine bir kardeş fikri beni baya piskolojik olarak etkiledi.
Bu sefer kız olur diye heveslendim, lâkin yine erkek oldu 🤭
Neyse konumuza dönelim.
Rutin kontroller için devlet hastanesine gittim. Tabikide bana yine sezeryan olursun dediler, kulakları tıkadım. Bebekte her hangi bir sağlık sorunu yoktu.
Detaylı ultrason için doğum yaptığım özel hastaneye gittim, orada eşim sordu ilki sezeryandı bu nasıl olur diye doktor %80 sezeryan olur dedi çok riskli. Ben alacağım cevaptan emindim de eşim de ikna olmuş oldu.
Doktor arayışına girdim Dr Semra Özer çıktı karşıma SSVD doğumu risklerini herseyini çok güzel anlatan videoları postları vardı instagram sayfasında hepsini tek tek okudum izledim.
Birde Dr Nehir Bayram hoca vardı burdan bi arkadaş önermişti. Iki seçeneğim vardı yani…
Daha sonra gördüğüm ssvd postlarıyla bu işin sadece doktorla olacak gibi olmadığını düşünüp özel ebe arayışına girdim, işimi şansa bırakmak istemedim.
Ebe Cavide ile tanıştım onunla ssvd yapmak istedigimi bana bu iki doktordan hangisini onerebilecegini sordum Nehir Hocayla sık sık çalıştığını söyledi ve ayda 25 30 ssvd yaptığını söyledi. Tamam deyip 32 haftalıkken Nehir hocaya randevu aldım.
Ebe bana bu aralar Nehir hocanın ssvd ile üst üste bir kaç olumsuz vaka yaşadığını o yüzden gittiğimde bana yeni ssvd hastası kabul etmiyecegini söyledi ama sen yinede kaydını açtır o 1 ay sonra unutmuş olur ve seni kabul eder ,o olmazsa seni başka doktora yönlendiririm merak etme dedi.
Randevu günü aynı dediği gibi oldu muayenemi oldum Nehir hoca bebeğin çok iri olduğunu 2 hafta önden gittiğini söyledi. Bebeğin kilosu 34 haftalık bebekle uyuşuyordu. 1ay sonra tekrar kontrol için gel dedi. Nitekim başka doktora da gittim onlar da öyle dedi. SAT göre 32 ultrasona göre 34haftayla uyumlu gözüküyordu.
Bebeğin iri olması ssvd için bir risk idi artık yemek yemeğe korkar oldum 🤣
36 haftadan itibaren Ebemin söylediği egzersizleri yaptım. Daha sonra sizede post altına atarım sizde faydalanırsınız inşallah.
22 eylül kontrol için Nehir hocaya gittim, 37+5haftaligim.
Bebeğin gayet sağlıklı olduğunu söyledi ama yine cok iri dedi bu bebek 3950g ssvd yapmak istiyorsan bu önümüzdeki haftaya kadar doğurdun doğurdun yoksa seni sezeryana alıcam dedi. Sancın suyun veya nişanın kendiliginden gelirse çok iyi olur dedi.
Haftaya kontrole gel alttan muayene edicem doğum başlamazsa alttan sağlam bir dokuncam dedi.
Ordan çıktık oğlumu parka götürdüm sonra eve dönerken uyuya kaldı hadi o uyumuşken yürüyüşümü yapayım dedim. Biraz yürüyüş yaptım sonra pazara gittim eksiklerimi aldım.
Akşam yemekten sonra eşimle yürüyüşe çıktım.
Gece 00.40 gibi belim ağrıdı sancı geldi. Sonra 1 gibi tekrar sancı geldi. Kasılma programını indirdim 01:07 01:10 01:14 01:30 derken ara ara sancılar vuruyordu.
Duşa giriyim belki geçer dedim çünkü yalancı sancı sanıyorum. Sıcak suda işe yaramadı. Yattım geçer diye ama hala hem belime hem karnıma sancı giriyordu evde biraz yürüdüm yok geçmiyor.
02:51 Tuvalete gittim kan geldi tamam nişan geldi dedim. O zaman haftaya kalmaz doğururum dedim.
Eşimi uyandırdım hastaneye gidelim nisan geldi ama bugün doğurmam büyük ihtimal eve tekrar gönderirler dedim. Ne olur ne olmaz doğum valizini alalım dedi bende yok ya öyle hemen doğum mu olur dedim. Ya olmazsa arabayla gidiyoruz sırtımızda yük değil ya dedi. Iyi tamam dedim ufak oğlum uyuyordu babaanneyi bize çağırıp hastaneye yola çıktık. Bu arada kendi ebeme msj attım şöyle şöyle belime sancı giriyor diye onada haber verdim.
Hastaneye acilden giris yaptık Ebe alttan muayene etti 6 7 cm açılman var suyunu patlattım sen bugün doğurursun dedi. Ne ben şok 😱😨 bir yandan da 6 7cm açılmam var diye seviniyorum çünkü o kadar çok siddetli ağrılar değildi.
Kendi ebemi aradım o gelene kadar biz evrak işlerini hallettik.
Cavide abla bile şok oldu daha sabah kontrole geldin bişey yoktu fln diye. Saat 04:00 gibi NST baglandım. Bebek gayet iyiydi
Neyse sancı geldikçe pilates topunda egzersizler yaptık benim yüzümde gülücükler falan çünkü o kadar ağrılı hissetmedim sancıları.
Sancılar artınca hadi duşa girelim dedi.
Pilates topuyla suyun altında 1 1.30 saate yakın durdum ilk başta zangır zangır titredim Cavide ablanın bunun normal olduğunu söyledi. Ben topun üzerinde minik minik zıplarken Cavide ablada sürekli suyla beni gevşetti uykum gelmeye başladı 🤣
Sancılar da artmaya başladı sancı geldikçe ben gücümü duş başlığının oradan aldım.
Biraz da klozete ters oturarak sancı çektim. Bunun da doğumu hızlı ilerletmesinde fayda varmış.
5.30 gibi alttan muayene edelim açıklık varmı diye 8cm olmuş dedi. Bebek gayet iyi sadece kafası biraz büyük olduğu için yerleşmesi biraz yavaş ilerliyor ama acelemiz yok biz ona yol açıcaz dedi. Odada los ışık tütsüler koluma nane yağı sürdü.
Kafası iri olduğu için doğum uzun sürdü.
Ne zaman doğum yaparım diye sordum tahmini 9 gibi dedi ama 9a kalmazsın dedi. Tamam dedim ama artık dayancak gücüm kalmadı uykusuzluk bi yandan sancılar bi yandan… tek isteğim uyumaktı 🤣🤣
Nehir hoca geldi alttan muayene etti açılma ilerlememişti sanırım saat 6 7 gibi filandı.
Tuvalete gittim çişim gelmişti sonra minnacık bi ıkınma hissi geldi. Cavide Abla hadi gel o zaman ıkınma hareketleri yapalım bebeğinin yollarını açalım dedi. Yatağın ucuna şal bağlayıp sancı gelince çömelerek ıkınmamı söyledi. Bunu bi 10dkk filan yaptık. Sonra örekede yine ıkınma hareketi yaptık. Kafası da yamuk geliyormuş beyefendinin 🤭 onun için uğraştık bide ben ıkınınca Cavide Abla alttan yola sokuyordu.
Sonra koltukta kemik gevşetme haraketleri yaptım çok zordu ama Cavide Abla bebegine az kaldı gelmesi için ona yolları aç dedi..
Beni sürekli motive etti bana dualar okudu Allah razı olsun.
Sonra yatakta ıkınma hareketi yaptık. Ben artık çok yorulmuştum sancılar da çok artmıştı. Artık ne zaman dogurucam gücüm kalmadı dedim. Az kaldı bebegin kafasının kanala girmesini bekliyoruz. Tamam dedim ama ben pert ıkınmaya bile mecalim yoktu ve dediği doğum saati de geçmişti bile…
Artık doğumun başladı Nehir hocayı aradım geliyor dedi. Allahım bir yandan biticek diye seviniyorum bir yandan da korkuyorum.
Hoca geldi yanında başka ebeyle.
Bana ben ne dersem onu yap ki güzel bir dogumun olsun dikişsiz epizyosuz.. bende tamam dedim ama ıkınınca gözlerim hep kapatıyorum dedim. Sorun değil sadece kulağın bizde olsun dedi.
Ikın dedikçe ıkındım nefes al ver derken bir kaç kez böyle ıkındım. Sonra aşağıda yumurta gibi bisi var hocam dedim çok ağrıyor yapamicam dedim. Herkes güldü Yaparsın dedi istersen bakabilirsin bebeğin kafası o dedi. Sen ıkınma hissi gelince güzel uzun ıkın dedi. Tamam hocam sizde beni okuyun lütfen korkuyorum dedim hepsi bana dua okudular. Bebek çıkıcak dedi biraz kaşıntı yanma hissediceksin dedi. Alttan biseyler ettiler 🤣 korkuma bakamıyorum da sonra bebek çıktı suyla beraber ohh bi rahatlama geldi Allahım bu nasıl bir mucize. Eşimde hemen perdenin arkasındaydı Ebe çağırdı. Bebeği göğsüme koydu mutluluktan ağlıyorum. Içten içe de seviniyorum başardım diye. Çünkü etrafımdaki herkes annem kayınvalide yenge eş dost hepsi yapamazsın dediler, riskli zaten üstten dikişlisin bide alttan mı dikilcen filan…
Eşimde çok duygulandı çok ağladık. Bebiş baya göğsümde durdu ten tene temas yaptık sonra doktor plasenta için geri geldi bir ikınmada suyla beraber çıktı ama o sular aktıkça insana bir rahatlık geliyor.
Bebisin kafası iri olunca biraz dıştan yırtık olmuş. Igneyle uyuşturup sadece 1 dikiş attı doktor epizyotomisiz hiç bir müdahale olmadan istediğim gibi bir doğum oldu.
Göbek kordonunu eşim kesti.
Eşime ben doğum yapana kadar anneme sakın haber verme dedim. Tamam dedi. Ben doğum yaparken annem mesaj atmış gece rüyasında benim doğum yaptığımı görmüş çok kolay bir doğum olduğunu iki ikınmada pırt diye çocuğu doğurmuşum 🤣
Annemi görüntülü aradım bebişi gösterdik rüyamda gördüm dedi sana sesli mesaj atmıştım dedi demek o yüzden cvp vermedin..
22 eylül saat 11:03 te dünyaya geldi Minigim
Ve tam 3975g 52cm sabah ki muayeneden daha iri çıktı 🤭🤣
Hikayemi okuduğunuz için teşekkür ederim umarım sizin için de bir umut olur…
Lütfen doğumunuza sahip çıkın, tek doktordan değil bir çok doktor görüşü alın.
Cavide ablam ve Nehir Hocam olmasaydı bu doğumum sezeryan ile sonuçlanırdı. Beni sürekli okudu destekledi moral verdi suyumu hurmamı yedirdi içirdi. Benim düşünmedigim şeyleri ebem düşündü. Allah ikisindende Allah razı olsun 🙏🙏
Kesinlikle önce kendinize güvenin Allaha teslim edin kendinizi. Ve doğum ekibinizi iyi seçin. Etraftakilere de kulak vermeyin sizi ancak korkuturlar.
Rabbim isteyen herkese nasip etsin 🙏
Sorularınız varsa seve seve yanıtlarım 🌷🌿