excitedmom-
Genetik testi sonucunuz pıhtılaşma sorunu olduğunu gösteriyorsa doktorunuz önemli görüyorsa tabiki kullanmalısınız
Genetiğe bağlı pıhtılaşma bozuklukları ikiye ayrılıyor kalıtsal ve sonradan edinilmiş olmak üzere
Kalıtsal olanlar bazı genleriniz heterezigot yada homozigot olması sonucu oluşur
Heterezigotsa anneden veya babadan gelen bir bozukluk
Homozigotsa anne ve babadan her ikisindende almış olduğunuz bozukluk demektir
Diğeri sonradan edinilmiş olanlar ise çok ameliyat geçirmiş olmak ,her hangi bir hastalık sonucu ortaya çıkması yada çok çocuk doğurmuş olmak gibi vs..
Gebelikte zaten normal bir bireyde kan belli bir seviyede pıhtılaşır fakat bizim vücudumuzda zaten birde pıhtılaşma riski diğerlerine göre fazlaysa daha çok risk taşırız o yüzden kan sulandırıcı kullanıyoruz
Fakat şuda var normal gebeliklerin %30 düşük tehlikesi geçirir %8 i düşükle sonuçlanır
Her zaman pıhtılaşmaya yoramayız bazen her önlemi aldığın halde sağlıksız bir gebelikse kaybedebiliyoruz
Önemli olan Rabbim hayırlı sağlıklı uzun ömürler versin herkesin evladına doğucaksa çok zor şartlarda bile olsa dünyaya geliyor
Tedbir bizim ama taktir ancak Allahındır ..
Ama daha önceki gebeliğinizde hamilelik yüzünden pıhtılaşma gerçekleştiyse yinede doktorlar önlem amaçlı ilaç veriyorlar diye biliyorum tabiki doktorunuza danışmak en doğrusu biz ne söylesek yanlış olur