Celiktss merhaba🌸 Uzm.Diyetisyenim. Diyet programları kişiye özel hazırlandığı için başkasının uyguladığı veya internette gördüğünüz programlar sizde kötü sonuçlar doğurabilir. Bazı yorumlarda “yasak” gördüm bir tedavide yasak olmamalı porsiyon kontrolü olmalı☺️ öğün saatlerinden miktarlara, öğünlerde verilen besinlerden bir diğer besinin kombinasyonuna, kalorisinden besin içeriğine kadar her şey kişiye özel hesaplanacağı için en kısa zamanda diyetisyenle devam edip burda yazılanları dikkate almamanızı tavsiye ederim☺️ diyetisyenle görüşene kadar ise 2,5-3 saatte bir öğün yapmayı, bolca su içmeyi ve paketli gıdalardan, işlenmiş ürünlerden, şekerli içecek ve yiyeceklerden, kızartmalardan, kan şekerinizi hızlı yükseltip hızlı düşüren besinleri (patates, beyaz un, tatlılar, kuru meyveler, hamurişi, bazı meyveler gibi) tüketmeyi azaltabilirsiniz. Diyetisyeniniz porsiyonu zaten ayarlayacaktır. Ara öğünlerinizde örneğin meyve-ekmek gibi bir karbonhidrat kaynağı varsa yanında mutlaka süt-yoğurt-ayran-kefir-peynir gibi bir protein kaynağı bulundurmalısınız buna dikkat edebilirsiniz. Örneğin elma yiyecekseniz yanında ayran içebilirsiniz. Karpuz yiyecekseniz yanında peynir yiyebilirsiniz. Ekmek(tam buğday/kepek/çavdar) yiyecekseniz üzerine peynir sürebilirsiniz veya yoğurt bulundurabilirsiniz gibi. Meyveleri kabuklu şekilde tüketmeniz, ekmek çeşidinizi kepek/buğday/çavdar olarak değiştirmeniz, beslenmenizde kurubaklagillere yer vermeniz, salata tüketmeniz(bazı yeşillikler gebelikte risklidir bunları diyetisyeninizle görüştüğünüzde detaylı anlatacaktır) lif alımınızı arttıracağı için kan şekerinizi düzeltmekte faydası olacaktır. Açlık tokluk takibinizi yaparken de tokluk kan şekerinizi *yemek yemeye başladığınız andan itibaren en az 2 saat sonra yapmanız gerektiğini unutmayın🌸 Geçmiş olsun🙏🏻💖