F1903 Benim gittiğim fakülte hastanesi yapıyordu, sadece randevu almak devlette çok çok zor. O yüzden randevuyu 14-15 haftalıkken almak lazım ki 21-22. Haftana denk gelen tarihe anca vakit bulasın.
Ayrıca eşler genelde alınmıyor, elini yüzünü gördüğün her detayı incelendiği o anda yok yalnızsın.
Resim foto yok.
En önemlisi, ayrıntılıya asistan filan giriyordu.Ve yaptıranlar sürenin 15-20dk olduğunu söylemişti bana.
Dalga geçer gibi.
Ayrıntılı ultrasonu ben özelde yaptırdım, 45dk ya yakın sürdü.Eşimle yaşadığımız en özel anlardan biriydi hayatımızda.
Ve karnımdaki ultrasondan rahim ağzımdaki açılma ve kısalmayı , ayrıca bebeğimin kesesindeki sarkmayı tespit ettiler.Çünkü bakan kişi asistan veya radyolog değildi, perinatolog ve riskli gebelik uzmanı 2 doktordu.Benim rahmime,yumurtalıklarıma,rahim ağzımın yapısına da bakıldı.Onların sayesinde 21 haftalık doğum yapmaktan kurtuldum.
Ki sonrasında ertesi gün ben doktoruma fakültede baktırdım.Kesede sarkmayı göremediler karından,alttan bakınca zor bela gördü.Çünkü devletin fakülteye verdiği cihaz pek gelişmiş değildi.
Biz 250 tl verdik.Diğer her şeyi normal fakültede yaptırıyorum ücretsiz olarak.
Sağlam iyi bir bot 200 tl, lcw de bir mont bile 100-150 tl.
Açıkcası ben fakültede devletin imkanlarıyla yaptırmaya güvenemedim ayrıntılıya,cihazlardan kaynaklı.yaptıran arkadaşlarım tanıdıklarım da memnun kalmadı sonra gitti özelde yaptırdı.
Eğer kenarda köşede bir birikim veya yapabilcek imkanınız varsa iyi bir perinatolog bulup yaptırın.
Sadece bebeğe bakılan bir işlem değil.