-Papatya- merhaba🌸 kaç kiloyla hamile kaldığınız önemli. Gebelikten önce normal kiloda olan bir kadın için ilk trimesterde 1-2 kg, ikinci ve üçüncü trimesterde her hafta ortalama ½ kg artış olması gerekir. Kazanılan kilonun son iki trimesterde ayda 1 kg dan daha az olması yetersiz, ayda 3 kg dan fazla olmasını ise aşırı kilo alımı olarak kabul ederiz. Gebeliğin 20. haftasında genelde 4,5-6 kg kazanılmış olmalı. İdeal kiloda hamile kalındıysa hamilelik süreci boyunca 9-12 kg artışını normal sayarız. “Boşver kilo al nasılsa doğumdan sonra verilir” “kilo alman iyi bebek daha iyi beslenir” ve benzeri şekilde yorum yapıp durumun sadece kilonun fiziksel görüntüye veya ne kadar yersen bebeğin o kadar sağlıklı olur düşüncesindekiler için de ek bilgi vereyim; gebelikte fazla kilo alımı gestasyonel diyabet (belirlenebilmesi için mutlaka şeker yüklemesi yaptırın), üriner sistem enfeksiyonu, yara enfeksiyonu, tromboembolizm, gebelik hipertansiyonu, fetal izlem güçlüğü, doğum eyleminin uzaması, fetal makrosomia, doğum travması gibi komplikasyonlara sebep olabilir✨siz yeterli, dengeli, düzenli, sağlıklı beslenin hem sizin hem bebeğinizin sağlığı için en önemlisi bu olur bugünkü beslenme şekliniz bebeğinizin 50 yaşındaki halini bile etkileyecek o yüzden iyi bir beslenmeyle kendinize ve bebeğinize en güzel yatırımı yapmış olursunuz, kilo artışınızı da bu anlattığım şekilde takip edebilirsiniz. Diyetisyen tavsiyesi🤭 sağlıklı günler🍀🫶🏼