Bir hafta önce sancılarım başladığını anlamayarak hastaneye karın ağrısı şikayetiyle gittim meğer doğum sancısı ve 2 cm açıklığım varmış erken doğum riski sebebiyle doktorum en az bir kaç hafta daha beklemesi gerektiğini ilaç kullanımına başlayacağını bildirdi, aynı zamanda bebeğin ciğer gelişimi için iğne yapıldı ve 35+3e geldiğimde sancılarımın yine başladığını açıklığınsa 4 cm olduğunu öğrendim doktorum haftam büyük olsa suni sancı ile iki saat içinde hemen doğumun olacağını vajinal incelmemin fazla olduğunu söyledi ve kararı bana bırakarak her an doğumumun başlayabilme ihtimali olacağını söyledi ki ertesi güne yani 13 Eylül sabahına doğum için gelme kararını vermiştim, normal doğum istediğimi söyledim açıklığım ve vajinal incelmem iyi olduğu için mümkün görünen seneryoda böyleydi ki 6 cm sonrası sezaryene dönme olasılığı zaten bulunmuyor bende de açılma durumu güzel ilerliyordu. Sabah uyanıp kahvaltı ettik 8de hastanedeydim hemen lağman yapıldı, suni sancı için serum takıldı kısa süre sonra doktorum yanıma uğradı geldiğinde açıklığım 5e ulaşmış sancılar yüzde 60a varıyordu az zaman geçtiğinde yürümeye, pilates topuyla hareket etmeye yöneldim bu arada sancılar devam ediyor ama beni rahatsız etmiyor gibiydi zaten kısa süreli ve sık aralıklı şekilde devam ediyor inanın dayanılmayacak bişey değil bu arada zaman ilerledi ve ebe muayene etti 8 cm açıklık söyledi ve artık tuvalet ihtiyacı hissediyordum ki doğumhaneye geçtik ebe yönlendirmesi ile ıkınmaya başladım bebek görünmeye başladı doktorum geldi, eşimde onla beraber doğuma girdi ve doktorum geldikten belki 15 dakika sonra bebeğimi doğurdum.
İnanılmaz güzel farklı şoka sokan bir an ve son 15 dakika haricinde inanın sancıların çekilmeyecek hiçbir şeyi yok bebek alındıktan sonra plasenta alındı mecbur kesi atmak zorunda kaldı bu sebeple dikiş yapıldı ve yürüyerek doğumhaneden çıkıp fotoğraf dahi çekindik fakat bebek erken doğduğu için solunum güçlüğü çekiyordu şuan yoğun bakımda 5 gün sonra kavuşacağız inşallah.
Allah doğum yapacak herkese kolaylık nasip etsin nasıl olduğunun hiç bir önemi yok yeter ki sağlıkla gelsinler.
Doğumla ilgili herkesin ağrı eşiği ve yaşam şekli farklı olduğu için elbette deneyimi de farklı olabilir ama inanın son çatala oturup ıkınmaya başladığınız anların ilk dakikaları dahi zorlayıcı değil son çıktı çıkacak anı evet zor ama bir şekilde yapılıyor destekliyor ebe ve doktorunuz korkmayın.
Çatı muayenesi kaç kere yapıldı hatırlamıyorum bile evet bir his var ama bağırıp ortalığı kavuracak kadar kesinlikle değil.
Herkesi iyi doktorlar ile karşılaştırsın Allah ben çok şanslıydım ve iyi bir doğum yaşadım diye düşünüyorum yakında bebeğime kavuşunca hersey tamam olacak inşallah herkese güzel doğumlar yaşatsın Allahım.
Uzun oldu okuyacaklar kusura kalmasın☺️