Annesininportakali53 slm internette bunlar yaziyordu size de atayim:
Bebeğinin anne karnında toplanması da sertleşme hissi yaratır. Avucunun içiyle karnına hafifçe dokunduğunda bunu hissedebilirsin. “Bebek anne karnında neden toplanır?” diye merak ettiysen hemen söyleyelim. Çünkü onun da yeri daraldı. Karnında eskisi gibi rahat edemiyor. Kendini olduğu yere daha iyi konumlandırabilmek için bedenini toplamaya başlar. Bu yüzden hamilelikte bebeğin toplanması karın sertleşmesine neden olur. Hamilelikte karın sertleşmesi ve kasılmalar daha çok 3. trimesterde başlar. Ama bazı hamileliklerde 2. trimesterde de görülebilir. Hamileliğin 6. ayından itibaren karın sertliği yaşamaya başlayan anne adayları da var. Bunun nedeni ise bebeğin iskelet oluşumunun gelişmeye başlaması. Gebelikte bebeğin sertleşmesi ile anne karnındaki sertlik de artar.
Hamileliğin boyunca hiçbir zaman karın sertliği yaşamayabilirsin. Ya da sadece son trimesterde de sertliği hissedebilirsin. Bunların hepsi normal. Eğer erken doğum, düşük ya da komplikasyon riskin yoksa hamilelikte karın sertleşmesi durumunda doktora gitmene gerek yok. Rahat olabilirsin. Kendi kendine kısa sürede geçer.