11.08.2022 / 37+3 🥰
Doğumumdan 3 gün önce kontrole gidip bebeğimin gelişiminin geriden geldiğini az kilo aldığını öğrenmiştim ve sizlerden tavsiyeler istemiştim çünkü sezaryen olmak istemiyordum 🥲 Beni dinleyen kuzum ise 3 gün sonra çıkageldi 🤷🏻♀️
Salı günü gün boyu büyük tuvaletim geldi, akşam 6 da regl ağrısıyla başlayan sancılarım vardı. Gece 12 de nişanım geldi ve ben artık sancıların dakikasını tutmaya başladım. Gece boyu 15 dakikanın altına inmedi ama geçmedi de. Ertesi sabah duş aldım, kahvaltımı yaptım ara ara şiddetini arttırmaya başladı sancılarım. Sancıyı evde çekebildiğim kadar çekip öyle gidecektim doğuma çünkü hastanede daha çok strese girmek istemedim. Başladım hazırlıklara ananas yedim, suyunu içtim bol bol, hurma yedim çokça, 7 tane hurmanın suyunu kaynattım ve Meryem suresi, Yasin suresi, felak, nas, ayetel kursi okudum içtim niyet edip. Günü bi şekilde geçirdim, gece sancıların şiddeti ve sıklığı arttı artık 10 dakikaya kadar düştü. Bulduğum yerlere asılarak, squat pozisyonunda kalarak sancıları atlattım. Sabah 7 de artık dayanamıyorum dedim ve kalktık hastaneye geldik. 7 buçukta giriş yaptık yatışım yapıldı açıklığıma bakıldı ve 6 cm olmuştu, hemen nst bağladılar, damar yolu açtılar rahim yumuşatıcı serum verdiler, lavman yaptılar arada kontrole geldiler saat başı 1 cm açılmam oluyordu en son makatta baskı hissettim yürürken ve ıkınma isteğim geldi hemen çatala aldılar nasıl ıkınmam gerektiğini anlattılar. Sonra doktorum geldi tam açıklığın var ama ilk doğumun olduğu için biraz kesin olacak dedi, öncesinde çatı muayenesi de yaptırmamıştım. 4-5 ıkınmaya kuzumu kucağıma aldım süreci güzel yönettik elhamdulillah çok fazla dikişim yok. Evlat kokusu bambaşka bir şeymiş inanın her şeyi unutturur. Sadece süreci güzel kontrol edin, bilinçli olun ve doktorunuza güvenin. Sancı ve doğum boyunca çok dua ettim Rabbim isteyen herkese hayırlısıyla nasip etsin, kimsenin kucağını boş bırakmasın ve doğum yapacakların da yar ve yardımcısı olsun insaAllah 🤲🏼🤎
Bu arada Meryem ana otunu da yaptık faydasını gördük tavsiye ederim ☺️