Bunu burda özetlemek çok zor fakat eğer kan tahlilleriniz normalse(diyabet,kolesterol vb problemler yoksa) en genel tabirle günde 5-6 öğün yaparak, ara öğünlerinizi atlamayarak, basit karbonhidratlar yerine kompleks karb tercih ederek ve karb yanında mutlaka protein grubu besin bulundurarak(meyve+süt veya ekmek+peynir gibi), kuruyemişleri aşırıya kaçmadan öğünlerinize ekleyerek, paketli gıdalardan ve beyaz un içeren besinlerden uzak durarak, tereyağ/margarin/sakatat türü besinler tüketmeyerek, öğünlerinize lif içeren besinler ekleyerek(tam buğday/kepek/çavdar ekmeği gibi, bulgur/yulaf/meyveyi kabuklu şekilde tüketmek gibi), çay/kahve günlük max 2 fincan olacak şekilde ve günde mutlaka 3-3,5 Lt su tüketerek kilo kontrolünüz sağlanabilir. Fakat başta da söylediğim gibi bunlar özetin de özeti😌 kesinlikle öğün atlamamalısınız. Kendinizi aç bırakırsanız veya öğün atlarsanız düşündüğünüz gibi hızlı kilo veremezsiniz bu sadece metabolizmanızı tembelleştirir ve düşündüğünüzün aksine kilo vermeniz yavaşlayabilir hatta durabilir. Nasıl ki kilo uzun sürede alındı aynı şekilde hızlı şekilde de verilmemeli bu sağlıklı bir yol ve sağlıklı kalıcı bir kayıp olmayacaktır. Önemli olan sağlıklı ve kalıcı şekilde yağ kaybı sağlamak😌 gebelik boyunca yiyip yiyemeyeceğiniz, riskli ama sınırlı tüketilebilecek besinler gibi kriterlerle kan tahlili sonuçlarınıza ve gebelik haftanıza göre planlanmış bir diyet programıyla ilerlemeniz hem bebek için hem sizin için en doğrusu olacaktır🙏🏻 İşi uzmanıyla yürütmenizi, doktorunuzun yönlendireceği veya sizin tercih ettiğiniz bir diyetisyenle devam etmenizi tavsiye ederim, diğer yöntemler sadece geçici sonuç verir ve kilo kaybının dışında organlarınıza özellikle uzun dönemde oldukça hasar verecektir🙏🏻💝