Okyanus1 Kızlar bugün pco olduğunu öğrendim daha önce defalarca gittim hiç böyle bir şey söylemediler direkt tüp bebeğe yönlendirildik sonradan mı oluyor ne yapmam lazım bilgisi olan var mı
Huriye1996 Okyanus1 15 yaşımda hala adet olmadım diye dr gittiğimde öğrendim. Evlendim bir düşük yaptım sonra gebe kalmakta çok zorlandım, adet de olamıyorum. Tup bebek yaptik. Ben bir sürü yol denedim ise yaramadi
Sehrbnon122 Okyanus1 bende 2 yıllık evliyken yani gecen sene ögrendim pcos oldugumu ve aşılama falan önerdiler ben istemedim araştırdım 20 yasında olmama ragmen Bosuna masraf etmek istemedim ve pcos luların tüp bebekte daha avantajı oldugunu gördüm ögrendim ve direk tüp bebek istedim 16 yumurtam toplandı 5 tane 1 kalite 5 gün embriyosu oluştu 3 tanesini dondurdu doktorum 2 adet transfer edildi ve cok şükür ilk denemede suan 21 haftalık olduk ikizlerimle ❤️🙏 darısı sana canım benim
CansuDRY Okyanus1 Ben 30 yaşımdan sonra gelişen insülin direnci yüzünden pco oldum. Herkes ergenlikten gelen bir durum olduğunu sanıyor ama öyle değil. Sonradan da olabiliyor. Üstelik boyuma göre gayet zayıftım ve her ay günü gününe adet olurdum.
ogretmenHnmm Okyanus1 ben de bir kac ay önce öğrendim pco olduğumu canım bana da direk aşılama tedavisi uygulayalım dedi bende baska doktorlara gittim tek doktorla yetinme derim dr benden hormon testi istedi sonuçlarımin gayet iyi olduğunu söyledi daha öncesinden bende gittigimde bana yani gebelik planlamasi yapmadan önce rutij kontrollere gitmistim dr yumurtalıklarimin ve rahmimij gayet iyi durumda olduğunu söylemişti ve aradan 4 ay geçtikten sonra bir daha gittim özel dr orda karnimdan göremedi alttan ultrasonla girebildi ve direk asilama dedi baska doktorlari da gezdim onlar panik yapmamam gerektiğini söyledi 1 sene dolsun gebe kalamazsan 9 zaman tedaviye başlarız dedi
Okyanus1 Huriye1996 canım ben adet oluyorum ayrıca öyle düzensiz de sayılmaz yumurtaların tembel diyince doktor şok oldum zaten eşimden dolayı tüp bebek tedavisine başlayacaktık ama bende de sorun olunca atlatamadım bugünü bir türlü karar veremiyorum
busraokutan Okyanus1 kuzum ben de düzenli regl oluyordum ben de pco çıktım şaşırdım genetikmis bu durum
Huriye1996 Okyanus1 pko olup gebe kalan çok kişi var adetleri düzenli olan. Biz de böyle nadir olanlar.
durumom2022 Bende pcoyum kiloluydum zayıfladım adet düzenim oluştu adet görmeye başlayınca ben aşılama oldum şuan hamileyim tüp bebekten önce denenecek şeyler var tabi ki beklemek için sabrınız yok ise tüp bebeğe başvurun
Okyanus1 durumom2022 canım hayırlı olsun rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah ben aşırı zayıfım pco ne derece bilmiyorum adetin 3. Günü 21. Günü kan tahlili yapacaklar ama yani direkt tüp bebek merkezine yönlendirelim dedi
Okyanus1 Sehrbnon122 sağlıkla kucağına alırsın inşallah canım bende aşılama istemiyorum zaten tüp bebek için görüşme yapmıştık yani büyük ihtimalle tüp bebek süreci başlıyor bizim için artık
Okyanus1 CansuDRY canım ben geç adet oldum galiba tüylenme falan sordu var dedim muayenede direkt pco dedi kağıdada sağ pco sol pco yazmış ben anlamadım yani genetik olduğunu düşünmüyorum ailede tek benim
Okyanus1 ogretmenHnmm bende defalarca gittim rahim yumurtalık çok iyi gebe kalmaya çok uygun falan dediler nasıl şimdi bir anda böyle oldu anlamıyorum bazı tahliller yapılacak hepsini yapsın başka doktorlara da gideceğim canım inşallah sende en kısa zamanda bebeğine kavuşursun
tuba-berfin Peki ne seviyede çok mu ileri derecedesiniz adetlerim düzenli dediğinize göre çok ileri sayılmaz bence
Okyanus1 tuba-berfin hiç bilmiyorum sadece muayenede gördü adetim düzenli sayılır zayıfım Ovulasyon testlerinde yumurtlama çatlama gördüm tahliller yapılacak onlardan sonra bir açıklama yapar herhalde
Kbr_94 Okyanus1 bana da doktor kesinlikle tüp bebek tedavisi başlamalıyız dedi eşimde biraz sıkıntı vardi biz bu işi Allah’a bırakalım en doğru zamanda olur dedik eşim vitamin takviyesi kullandı ben bı 10 kilo verdim adetlerim düzene girmeye başladı çatlatma iğnesi için yumurta büyütme ilacı kullandık ilk ay çatlatma iğnesi olduk ama tutmadı ilaclara devam ettim doktor bu ay iğne yapmayalım dedi zaten yumurta takibi yapıyorduk Allah’ın işi ya yumurtlama zamanı gelmeden yumurtam büyümüş ve çatlamış o ay kendiliğinden hamile kalmışım yani şimdi 6. Aya girmek uzereyiz sıkma canını biraz zor oldu evet ama sonunda oldu 🌼
Okyanus1 Kbr_94 ya çok sevindim inşallah sağlıkla kucağına alırsın canım tam olarak her şey yapılsın bizede bir yol çizerler diye düşünüyorum sabretmekten başka bir şey gelmiyor zaten elimizden allahım isteyen herkese nasip etsin
Kelebekk-0307 Okyanus1 ergenligimden bu yana hiç düzenli adet görmedim yıllarca tedavi oldum çoğu doktor çocuğun olmaz bu şekilde dedi prolaktin ve pcos teşhisi konmuştu bu yüzden korunma gereği duymadım ve ilk gece hamile kalmışım sanırım stres yapıp takmamak gerekiyor bir de yumurtlama masaji yapıyordum ben bol bol aslan pençesi çayı civanpercemi vs de iyi geliyordu arastirabilirsiniz
Okyanus1 Kelebekk-0307 masajları bende deneyeceğim ama gerçekten ara ara taksamda çoğu zaman akışına bıraktım yok yine olmadı henüz vakti gelmedi demek ki
Betulhdvrd Okyanus1 bende de vardı detaylı bi inceleme yapılmamıştı yumurtalar veya detaylı hormon gibi gecikmem pek olmazdi çok şükür bir sürece girmeden hamile kaldım 3cmlik de bi kist olduğunu söyledi ama bebek için sıkıntı olmayacağını belirtti
Okyanus1 busraokutan canım muayene sırasında pco dedi tüp bebek merkezine yönlendirelim dedi sonra bir kağıt verdi adetin 7. Günü 21. Günü kan verilecek erkek sperm verecek adetin 1. Günü hsg için randevu alınacak ve aile cüzdanı fotokopisi getirilecek yazıyor Ben bu testleri yaptırdım ama hepsini çöpe at burada başlanacak sürece dedi
Motherbabyy Okyanus1 bende tüp bebeğe başladım. Embriyoda 3.günüm ve doktor yumurta gelişimimin zayıf olduğunu söyledi şok oldum moralim altüst oldu. 5.günü bekliyoruz bilmiyorum ne olacak. Hayretler içindeyim. İlk eşimden kaynaklı sanıyorduk sperm kalitesini yükselttik tamam derken böyle bir dert çıktı
Sehrbnon122 Okyanus1 bencede kuzum hiç Bosuna beklemeye gerek yok ama sana tavsiyem öncesinde histerskobi ol doktoruna söyle o bilir yaptırsın seni embriyoların sana tutunması daha kolaylaşıyor valla
Sehrbnon122 Okyanus1 bencede kuzum hiç Bosuna beklemeye gerek yok ama sana tavsiyem öncesinde histerskobi ol doktoruna söyle o bilir yaptırsın seni embriyoların sana tutunması daha kolaylaşıyor valla
CansuDRY Okyanus1 Genetik değil zaten. Ama çoğunlukla ergenlikte fark ediliyor. Geç adet olma, kilolu olma, tüylenme, sivilcelenme ile karakterize. Bunların hiçbiri bende yok mesela. Beslenme alışkanlıklarımız yüzünden vücudumuz bir yerde tepki veriyor.
ogretmenHnmm Okyanus1 inşallah canım tüm bekleyenlere Allah nasip etsin inşallah 🙏 gebelikten önce yapilan testlerim falan da çok iyi gelmişti benim. Pco dedikleri zaman da hormon istemişti doktorum o değerlerimin de iyi olduğunu söyledi doktor anlamadim bende nasıl oluyor bu