Orkide_20 Çevre desteği baş ihtiyacınızken nasıl sizi bu kadar gererler anlamıyorum. Bu sınav herkesin isyan ettiği bir sınav. Moral motivasyon çok önemli ve bunu biliyor olmaları lazım. Tipik bir sözelci olarak ben not çıkararak çalıştım. Duvarlara da küçük notlar yapıştırdım. Hep çalışma masamın karşısında durdular. Soru çözmeye hemen başlamadım. Konuları hazmettikçe konu değerlendirme testleri çözdüm. Erkenden deneme çözüp moralimi hiç bozmadım. Sınava kalan süreyi baz alarak günlük çalışmam gereken sayfa sayısını belirledim, bir gün herhangi bir sebeple çalışamadıysam, ertesi gün iki günün sayfalarını da çalıştım. Asla ertelemedim ve her ders için buna uydum. Yoksa planda kayma ve yığılma olurdu. Sayfalar ilerledikçe kendime güvenim arttı. Matematiğe hiç çalışmadım. Çünkü sınavda yapabilecek vaktim olmayacağını biliyordum. Nitekim 3 netim vardı. Özellikle eğitim bilimlerinde yanlış sorularımı işaretleyip onlara dönüp dönüp çalıştım. Bir süre sonra soru tiplerinin çok benzer olduğu görülüyor zaten. Hepsi aynı mantıkla çözülüyor. Tarihte her bir ayrıntıyı soru cevap haline getirerek not aldım. Eşim onlardan her gün soru sordu. İstemsiz ezberledim. Alan sınavında yazar eser adları için karikatürler çizdim. Daha akılda kalıcı oldu. Tüm konularımı bitirdikten sonra son 1 ay sürekli deneme çözdüm. Yanlışlarımı mutlaka bir yere not edip tekrar tekrar okudum. Yanlış yaptığım sorulardan en az 5 tanesi çıkmıştı alan sınavında.
Umarım size de en kısa zamanda nasip olur. Zor bir süreç. Allah yardımcınız olsun. Ailenizin, kayınvalidenizin de size karşı anlayışlı olmalarını temenni ediyorum. Her şey gönlünüzce olsun.🙏🏻🌸