Ezgiiss 2 inci dogumum olucak Kan uyuşmazlığım var benimde ayrintili anlaticam uzun biraz kusura bakma 😘
Rh testi negatif ciktiysa bebegini kan gurubu sizden almis yani dogumda vs bir sorun olmayack demek ilk dogumunuz olucak ise zaten herhângi bir sorun teskil etmez 2 inci de vurulursunuz z veya dogumdan hemen sonra vurulursunuz yada doktorun karari ile rapora gore vurulur
Hangi durumlarda riskli ; Rh testi pozitif cikarsa yani bebek pozitif kan gurubuna sahip olur ise titre istenir bu durum bebekde saglik sorunu olusucabilcegiňden dolayı bunun sebebi de anne negatif bebek požitif ise anne bebege karşi antikor salgılar( yani onu yok etmeye calisir ) bu durumda bebege giden kan damarlarina bakilir bebek besleniyormu diye bakilir ve sonrasinda igňenin mutlaka iki ker3 yapılması gerekir biri 28 haftada digeri dogumdan 3 saat sonra eger kan damarlarinda sorun gözükür ise gebelikte kann degisimi.yapilir bebegin kanini negatife cevirirler cunku boyle bebekler de sarilik olma olaşiligi cok daha yuksektir veya sagliksiz dogumlar dusukler vs allah hepimize saglikli hayırlı doğumlar.naşip etsin