ikicocuk_biranne
Merhaba, çok küçük çocuklara kardeşleriyle ilgili bakım sorumlulukları vermemek gerekir.Besleme,alt değiştirme vb gibi. Belki herhangi bir eşyayı odadan getirmesini isteyebilirsiniz ancak bunun dışında verilen sorumluluklar çocuğun sağlıklı ilişki kurmasına ket vurur. Hatta çocuğun eski oyuncaklarının dahi yeni doğan bebekle paylaşılması pek doğru değildir.Eve yeni bir bebek geleceği ve bebeğin evde olmasının yaşatacağı değişiklikler onun anlayabileceği dilde anlatılabilir.Elbette anne yenidoğanla çok daha yoğun ilgilenmek durumunda.Çocuğa kendi bebekliğinde de annenin ona bu şekilde davrandığı ve zaman ayırdığı anlatılarak destek beklenir. Yine de kıskanmalar ve kıyaslamalar olacaktır. Ancak çocuğa bebekle ilgili sorumluluk vermek yerine onu sürece dahil etmek daha olumlu sonuçlar verir. Tüm bunlara rağmen çocuk kendi isteğiyle anneye yardım etmek istiyorsa onu yormayacak sıkmayacak basit şeyler yapması istenebilir.