bejanne00 internetten baktım bunu buldum
Öksürme, aksırma gibi karın içi basıncını artıran idrar kaçırmada asıl problem idrar torbasının veya üretra olarak adlandırılan idrar kanalının aşağıya doğru yer değiştirmesi sonucu, anatomik yerleşiminin değişmesi veya pelvik taban olarak adlandırılan bölgedeki kaslardaki zayıflıktır. Bu hastalar genellikle gülme, öksürme veya aksırma ile daha fazla miktarda idrar kaçırmakta ve genellikle ped kullanmaktadırlar. Hastalığın ilerleyen dönemlerinde konuşurken veya yürürken dahi hastalar idrar kaçırabilirler. Bu durumda hastanın idrar kaçırması çok fazla değil ise pelvik taban kaslarını kuvvetlendirecek egzersizler yapılması bazen yeterli olabilir. Bu egzersizlerin yetersiz olduğu durumlarda veya fazla miktarda idrar kaçıran hastalarda cerrahi müdahale uygulanabilmektedir