tolbetulll Sağlıkçı olarak alanınızı birazcık daha araştırmanızı rica ediyorum. Yanlış bir yönlendirmenizi okuyup etkilenecek insanlar olabilir. Siz sağlıkçıyım dediğiniz an insanlar ha tamam bu doğru o zaman diyor. Ama maalesef size katılmıyorum. İkili test tanı testi değil ki pozitif desin. Sadece sana bu değerlere sahip 1000 kadından 1 i down sendromlu bebek doğurdu der. Mesela eğer 200 kadından 1 i derse risk artmış olur ve ek tanı testi ister. Bu amniyosentez ya da kordonosentez. Ha bir de koldan kan alınırak bebeğin DNAsına bakan bir test var ama maliyetli ve eğer allah korusun sonlandırılacak ise gebelik o test geçerli değil. Gelelim her türlü kabulüm kısmına, bazı türler (trizomi21 galiba emin değilim bakılabilir.) bebeğin yaşama şansı yok. Yaşayan mucize bebek olmamış hiç. Eğer anne karnında kalırsa genelde 33. 34. haftalarda ölüp anne rahmine, anneye zarar verebilir. Bu yüzden rahmi alınan ve çocuğu olamayacak insanlar var. Niyetim kimseyi korkutmak değil kimsenin başına gelmesin ama bunlar ihtimaller ve bırakalım doktorlar bu ihtimallere göre bizim gebeliğimizi değerlendirsin. Ona göre bir yol haritası çizsin. Engelli ve yaşayacak durumda ise ve biz doğurmak istiyorsak ona göre kendimizi hazırlayalım. Kimse koşa koşa 2’li testten sonra bebeğini aldırmıyor zaten önce kesin tanı testi yapılıyor.