Seda0103 Açıkcası çok üzüldüm böyle bir durum yaşadığınıza, keşke kedilerinizi evden göndermeden detaylı araştırma yapsaydınız. Ben de 8 yaşında bir kedi annesi olarak yerli yabancı kaynaklardan çok araştırdım, beş farklı doktora, üç ayrı veteriner hekime sordum. Hepsinin ortak fikri genel özet olarak; kediden bulaşma riski çok düşük ihtimal. Topraktan, iyi yıkanmamış meyve sebzeden ve çiğ/az pişmiş etten bulaşabilir oldu. Kediden bulaşması ancak şu şekilde oluyor. Kedinin çiğ et yemesi veya bu paraziti dışarıya çıkıyorsa oradan alması gerekiyor. Sonra siz kedinin dışkısını yerseniz/sindirirsiniz ancak öyle size de bulaşmış oluyor. Evden çıkmıyor, çiğ et yemiyor ve iç parazit aşısı düzenli yapılıyorsa zaten bir risk teşkil etmiyor. Yine de içiniz rahat etsin diye kumunu siz temizlemezdiniz veya eldiven takardınız olur biterdi. Yıllardır yüzlerce kediyle temasım olduğu halde benim toksoplazma testim negatif. Bulaşıyor olsa en başta bana ve mesela kadın olan veteriner hekimize bulaşırdı. Ne yazık ki bazı doktorlar bu konuda yüzeysel düşünüyor ve evden gönder gitsin diyor. Oysaki hamilelikle beraber kedi veya köpekle yaşayan çocuklar çok daha sağlıklı oluyor. Benim oğlumun ablası sayesinde astım veya alerjik olma ihtimali yok gibi bir şey ve çok şanslıyız🌸