matruskaa merhabalar, hiç endişe etmeyin lütfen, ben de boşuna dert etmiştim ister istemez, dr önemli olmadığını söylediği halde... bu kiste bebeğin organlarında farklı bir anomali eşlik etmediği sürece, gelişimin normal bir parçası kabul ediliyormuş beyinde su olması ve kendiliğinden kayboluyormuş, nitekim bizde de 20.Haftada görülmüş ve 28. Hafta dolaylarında kaybolacağı söylenmişti, ve 28 haftalık kontrolümüzde gerçekten yok olmuştu(Şimdi 30 haftalığız), Dr. çok rahat bir şekilde ben zaten kaybolacağını, bunun hiç önemli birşey olmadığını söylemiştim dedi.. trizomi 18 diye genetik bir rahatsızlığı olan bebeklerde de bu haftalarda bu kist olduğu şeklinde bir veri varmış, bu kist onun göstergesi değil de işte öyle bir ortak payda tesbit edilmiş o yüzden bi dikkat kesiliyorlarmış. Detaylı ultrasonda yapılan ölçümlerde diğer organları sağlam olduğu görülünce o ihtimal tamamen kalkıyor, biz 22. Haftada girmiştik detaylı ultrasona, orada da kist olduğu ama herşey normal olduğu için onun ileriki haftalarda kaybolucak normal birşey olduğu söylenmişti👍🏻 İster istemez insan endişeleniyor biliyorum ama dr lar en en küçük ihtimali bile söylemek zorunda hissettiklerinden.. yoksa söylenmesi gerekmez bile bize.. boşuna uykumuz kaçıyor 🙂