Melismelis Hanımlar birinden duydupuma göre çocuklara ezanlı isim koyarken farklı bir isim daha koyarsak ve anne baba dışında kimse bilmezse ilerde büyü vs şeyler yapan olursa korurmuş. Konu ile ilgili bilgisi olan var mı? ( inanmayanlar hiç yazmasın lütfen)
NurrrH Melismelis evet duydum, yaptım da kızımda. 2. Bebeğimde de yapıcam. 🌺 ezan okundu kulağına ismi söylendi. Ben, eşim ve ezan okuyan kişi başka bir odaya geçip 2. İsmini söyledik oda devamında okundu kulağına. İnanmakla alakalı biraz ben sakınca görmedim ve uyguladım. 🌺 eşim ve ben biliyoruz 2. İsmini.
Princessmom Melismelis hiç duymamıştım. 1bucuk ay sonra doğumum var bende yapaym bari çevrem büyücü tarzı insanlarla dolu çünkü malesef
Ahsenmom Melismelis evet bende yapacağım inşallah sadece anne baba ve ezan okuyan kişi bilecek Ve inanıyorum buna
Melismelis Princessmom bende pek inanmazdım aslında ama yakınlarımda şahit oldum. Benim iamim de tesadüfen farklı babaanemin istediği isim ezanla okunmuş babamın istediği isim kimlikte yazılmış ve ömrümce kimliktekini kullandım. Ergen yaşlarımda bir fal baktırma durumum vardı kadın bana sana bakamam korunuyorsun demişti belki vardır bir mantığı. Çocuğuma aklı erince söyleyecwğim o ismini ama o zamana kadar babası ve ben bileceğiz. Bu arada bilmeyip yapmak isteyenler varsa sonradan da olabiliyormuş diye duydum
Neslihan37_ Princessmom büyü ve şer işi ile uğraşanlar kişinin tam adını bilmediği sürece tutturamazlar bu kesin bilgidir sadece bir kişi bilicek ikinci ismi ve koyduğu an o da unutup gidecek. Hiçbir yerde geçmeyecek ikinci ismi unutulması lazim Allah bilsin sadece
annesinin_beybisi Melismelis evet duydum . ben de yaptırmayı düşünüyorum inaniyorum kesinlikle gerçek.
Bebegim_veben Bu konuyu özellikle hocalara sordum öle bişiy olmadıgını söylediler eger illa koymak istersen Muhammed koymamizı söylediler
Melismelis Bebegim_veben ben bu devirde peygamber ismi en azından direk ismi konmasına karşıyım çünlü çocuğun isim mesuliyeti aileye ait yarın yanlış davranışlarının günahını çekmeyelim doğursakta bi yere kadar kontrol edebileceğiz sonuçta
mercimegin_annesiii Melismelis bende duydum kişiyi korumak adına yapılan bişeymiş çocuğa baya büyüyünce söyleyin yada hiç söylemeyin anne baba bilsin yeterli gerçekten ama koruduğu söyleniyor bende düşünüyorum
Deletedmom7373700 Melismelis evet bende duymuştum. Birde öldüğümüz zaman kulağımıza söylenen isimle çağırılacakmışız. O yüzden normalde kullanacağınız isimlerde koymasanız bile kulağına okurken peygamber efendimizin isimlerinden falan koyun deniyor erkekse. Kızım olacak Allah nasip ederse. Bizde öyle yapmayı düşünüyoruz.
Bebisinannesi23 Melismelis evet bunu bende duydum ve yapacam inşaallah sebebi olarakta büyü yaparken tüm herşeyin tam olması lazımmış mesela ayşe kızı Fatma gibi söylenirmiş ama çocuğun bi ismi daha olduğundan o söylenmezsse eksik olduğu için büyü vs tutmazmış böyle duymuştum ben tam araştırmadım ama doğruluğu var
selmabttl3 Melismelis evet bende duydum eniştem yeğenime koydu sadece ismi koyan biliyor bende babama dedim oda koyacak hiç bi sakıncası yok esiden gelen bi gelenek
Deletedmom83940 Melismelis ben bunu sordum hocaya hoca bile duymadım böyle bişey dedi bir geçerliliği olacağını zannetmem çünkü zamanında peygamber efendimize de yapılmış büyüler
BeyzaF Melismelis bunu bende duydum aslında çok mantıklı ama çevrem de yapan eden hiç duymadım yani bende düşünüyorum böyle bişey yapmayı
minikkusummm Melismelis ben bilmiyordum böyle birseyi. Daha dogrusu, modern bi isim koyup, kulagina o ismin yanina dini bir isim okutanlari biliyordum ama böyle koruma amacli oldugunu bilmiyordum. Simdi oglum alti aylik oldu bile, tekrar okusak olurmuki 🤷🏻♀️
Saylikesma Neslihan37_ peki iki ismini de kulağa okutmamız mı lazım yoksa sadece birini okutup birini kimliğe mi yazdırmalıyız acaba
Princessmom Neslihan37_ benm kulagıma dini bir isim okutmus ailem kendi ismim Kur’an da geçmyor dye ben bunu daha bu yıl öğrendm ama büyü falan yapldgnda etki edyordu bana. bilenlerde kendi.ailemdi ksrdeslerm falan illa kmsenin bilmemesi mi gerek acaba
ikimelekannesii22 Melismelis bende duymuştum bunu gobek adı olsada olurmus kulağına okutmak şartmı bilmiyorum
Melismelis ikimelekannesii22 dinen ismi o olduğu için şartmış göbek adı kordon kesilirken eakiden ebelerin koyduğu isimler şuan kimse yapmıyor ki
Saylikesma Melismelis ilk defa duydum bende ama mantıklı geldi hem bi zararı yok benimde kızım olacak inşallah iyice araştırıp yaparız belki eşime de söyledim şimdi ☺