Kızlar bana doktorum günde 4 kez ölçüm yap dedi ama ben ne yaparsam şekerim nasıl oluyor diye anlamak için her öğün açlık tokluk ölçtüm ve çıkarımlarım şunlar oldu:
Sabah ekmek yersem tokluk şekerim yükseliyor, yemeyi bıraktım düştü
Ara öğün mutlaka yapmak lazım. 2 öğün arası 3 saati geçti mi açlık şekeri yükseliyor. Ara öğünle düzeliyor
Kiraz malesef şekerimi yükseltiyor :( 1 porsiyondan az yemem lazım ya da hiç yememem lazım.
Çavdar ekmeği sanki daha yükseltiyor, tam buğdayda sorun yok gibi.
Bunlar dışında ben yediğim miktara ekmek harici pek dikkat etmiyorum. Zaten diyetisyene gitmedim kendim kısıtlıyorum yediklerimi. Dengeli beslenmeye çalışıyorum. Tam buğday makarnası aldım mesela onu da tüketiyorum ekmek yerine, şekerimi yükseltmiyor. Aynı şekilde pirinç severim basmati pirincinden pilav yaptım o da yükseltmedi. Alternatif yaratmaya çalışıyorum yani kendime. Bu hafta kontrolümüz var inşallah bebeğim de iyidir ben iyi hissediyorum kendimi :)