Merhaba, ben sigara içen bir gebe değilim hamdolsun ama gebeliğinde sigara içen annenin evladıyım. Kronik astım hastası olarak doğmuşum. 3 yaşıma kadar evimizde geçirdiğimiz süre 3 ayı geçmemiş hep hastanelerde kalmışız. 8 yaşımda iyileşmişim, ilaçları bırakmışız. Şuan 22 yaşındayım. 4 sene önce yeniden başladı hastalık. Hava alıyorum düzenli olarak. Gebelik döneminde daha fazla sıkıntı yaşadım, yaşıyorum da. Şuan 28 haftalığız, geceleri nefes almak çok zorlaşıyor. Neyse lafı çok uzattım size söylemek istediğim şey şu, henüz dünyada değilken bu zehire maruz kalan bebeklerin yaşam kalitelerinin diğerleriyle aynı olması beklenemez. Annemin yaptığı hatanın bedelini ben bi ömür ödeyeceğim. Hiçbir ebeveynin bunu evladına yaşatma hakkı yoktur diye düşünüyorum. Ha annem sigara içmese de belki hasta olacaktım ama inanın o zaman annem hep bu vicdan azabını çekmeyecekti. Ben astım ataklarıyla uğraşırken annem şuan 46 yaşında, KOAHa doğru ilerleyen nefes problemleri var.
Size emanet edilen bedenlerden, sağlığınızdan daha önemli olamaz hiçbir şey. Dilerim herkes, erkek kadın farketmeden tüm anne baba adayları bu zehri hayatlarından çıkarırlar. Allah yardımcınız olsun.