Novaa Evet, bir de bu var. Eskiden kalsiyum deposu diye diye hamilelere sütü yoğurdu öneriyorlardı. Şimdi herkes için süt ürünleri zazarlı ve gereksiz, diyorlar. Sütü çok seven ben, artık tüketmeye korkar hale geldim. En sağlıklısı kefir dedikleri için hakiki kefir mayalarımla kefir mayalıyordum. Kefire bir kerecik bile mikrop kaptırsak, bir kere elimiz değse mesela, anında bakteri yuvasına dönüşüyormuş ve her mayalamada bu bakteriler artıyormuş. Sonunda sağlıklı olmaktan çok zararlı bir besin haline geliyormuş. Onu mayalamayı da bıraktım. Aynı şey ev yoğurdu için de geçerli. Parmak batırarak yaptığımız mayalamada sütü kaynatmış olmamızın hiçbir önemi kalmıyormuş. Evde mayalarsam termometre kullanıyorum artık.