Susamveannesi1 kızım 3.5 yaşında benim de inanılmaz korkum vardı ta ki doktorum gebelik eğitimine alana kadar… orda bilinçlendim ama dünyaya nasıl geleceğini bebek belirliyor aslında. Benim kızım gelmek bilmedi ve doktorum hiç çatı muayenesi falan yapmadan sadece 41+3 olacağım gün gece bişey yemeden hastaneye gitmemi, yumuşama varsa sunı sancı ile normal yaptıracağını, yoksa da sezeryane alacağını söyledi. Öyleki o gece nişanım ve sancım olmaya başladı, kimseyi kaldırmadan sancımı çektikten sonra 1 saat uyudum çünkü henüz sancım düzenli değildi. Sabah hastaneye gittiğimde doktorum nst den önce açıklığıma baktı 3 cm ile gitmiştim. Öğleye kadar bekleyelim bence kendi sancınla doğuracaksın dedi. Hastanede annem ve ebe bi arkadaşım bol bol belime sıcak su tutup masaj yaptılar, doğumuma girecek ebe de benim için izinden gelmiş (kendi isteği ile) bol bol Hindistan cevizi yağı ile kalçalarımı çekerek masaj yaptı. Saat 13.00te açılmam 8 cm e ulaştı, 15.15 te de kızım kucağımdaydı. Ayrıca hiç dikişim de yoktu, Rabbim tekrar bana da diğer hamişlere de benimki gibi kolay bi doğum nasip etsin. Normal doğumun en önemli noktası bağırıp çağırarak nefesi tüketmemek.. normal doğum bence nefes kontrolünden ibaret.. korkunuzu yenmenize yardımcı olmak için uzun yazdım, lütfen kusuruma bakmayın 🙏